سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی بورس صنعت با هدف کارآموزی و افزایش مهارت دانشجویان

بورس صنعت با هدف کارآموزی و افزایش مهارت دانشجویان، فعال شده است که امسال‌ بیشترین پذیرش از رشته‌های مکانیک بوده است.

نشست مدیران دانشگاه شهرکرد و شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با هدف توسعه تعاملات دانشگاه و شرکت توزیع نیروی برق استان، در دانشگاه شهرکرد برگزار شد و زیرساخت‌های همکاری متقابل دانشگاه و شرکت بررسی شد.

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، رویکرد اصلی معاونت آموزشی وزارت عتف را تحول در آموزش، مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشجویان عنوان کرد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کمک دانشگاه‌ها سرفصل‌های آموزشی را تغییر داده، همچنین در آموزش آمایش استان نیز بر حذف دروسی که پیوست اشتغال ندارند تاکید شده است.

وی افزود: بر اساس نیاز شرکت‌ها در استان، بورس صنعت با هدف کارآموزی و افزایش مهارت دانشجویان، فعال شده است که در سال‌جاری بیشترین پذیرش از رشته‌های مکانیک بوده است.


بیشتر بخوانید


پیرعلی، ایجاد پارک مکانیزاسیون کشاورزی در دانشگاه را به عنوان محیطی پویا و پایدار مرکزی برای تقویت اثربخشی کارآفرینی فناورانه و متناسب با ظرفیت و پتانسیل‌های زیست بوم، موثر دانست و اظهار کرد: باید تلاش شود سطح علمی دانشگاه ارتقاء یافته و دانشجویان عملا کارورزیده شوند تا در صنایع و جامعه بکار گرفته شده و مثمر ثمر باشند.

عباس کارگر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی داشته باشد و همانطور که دانشگاه، نیروی انسانی متخصص و ماهر تربیت می‌کند، اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار برد، موجب پیشرفت خواهد شد.

وی، بهترین تعامل با مجموعه توزیع برق را عقب نشینی دیوار شرقی دانشگاه عنوان کرد و افزود: با کمک متخصصین پارکینگ خورشیدی و پارک صنعتی برق در دانشگاه افتتاح شده است.

یاسر درخشنده معاون آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد با اشاره به رایزنی‌های هیئت رییسه دانشگاه با برق منطقه‌ای گفت: با جمع‌آوری تجهیزات خوبی تحت عنوان پارک صنعت برق، توانستیم به تشریح بعضی از وسایل پرداخته و انواع رله‌ها را دریافت کنیم تا بتوانیم نمایشگاه یا کارگاهی از رله‌ها را برگزار کنیم.

وی، ایجاد سایت و فضای مناسب با حمایت شرکت توزیع نیروی برق را در راستای فعال کردن این مجموعه و مهارت افزایی دانشجویان را در بکارگیری افراد باسوادتر درصنایع، از ضروریات دانست.

مجید فرهزاد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، اولویت دادن به اشخاص بومی در پذیرش نخبگان را مطرح کرد و گفت: آموزش تئوری به تنهایی کافی نیست و دانشجویان باید از لحاظ عملی تسلط کافی و لازم را داشته باشند.

وی، آمادگی شرکت توزیع نیروی برق را در آموزش عملی و کارآموزی به دانشجویان در رشته‌های مختلف، با چاشنی تحقیقات و مهارت‌های علمی، اعلام کرد و افزود: دانشجویان و اساتید می‌توانند در شرکت توزیع نیروی برق، فرصت‌های مطالعاتی داشته علاوه بر اینکه این شرکت از پروژه‌های دکتری و فوق لیسانس نیز حمایت می‌کند.

فرهزاد ادامه داد: آموزش و ایجاد آمادگی برای زمان مصاحبه و اشتغال در محیطی امن، برای فارغ التحصیلان ارشد برق، جهت آشنایی نزدیک با تجهیزات را امکان پذیر دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.