سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۱۰ هزار تن سیب‌زمینی کردستان به خارج از کشور

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در سال‌جاری ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن سیب‌زمینی از کردستان به کشور‌های عراق، دبی، عمان و ازبکستان صادر شده است.

پیمان اسکندری  رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: ۳۵ درصد از اقتصاد کردستان وابسته به بخش کشاورزی است از این رو توجه به این صنعت ضرورت جدی دارد.

وی به مشکلات فروش سیب‌زمینی استان و اقدامات و پیگیری‌های دولت اشاره و اعلام کرد: با پیگیری‌های استاندار کردستان هیچ محدودیتی برای صادرات داخلی سیب‌زمینی نداریم بلکه مشکل اصلی در صادرات خارجی این محصول است و این به علت عدم نیاز بازار‌ها در آن سوی مرز‌ها است.

اسکندری از صادرات بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن سیب‌زمینی کردستان به کشور های عراق، دبی و عمان خبر داد و افزود: طی چند روز اخیر سیب‌زمینی استان به کشور ازبکستان صادر شده و تعاون روستایی هم برای تنظیم بازار، بیش از ۶ هزار تن سیب‌زمینی از کشاورزان استان خریداری کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در سطح استان کردستان، عنوان کرد: تولید بیش از ۳۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در کردستان می‌طلبد به دنبال بازار‌های جدید صادراتی و ایجاد صنایع تبدیلی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه دو مجوز صنایع تبدیلی و فراوری سیب‌زمینی در شهرستان‌های قروه و مریوان صادر شده است، گفت: فرایند احداث واحد صنایع تبدیلی شهرستان مریوان با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجراست و یک واحد فراوری سیب‌زمینی همزمان با دهه فجر امسال در شهر سنندج به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: در اوایل شروع به کار دولت سیزدهم ۳۵ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای در استان وجود داشت که این آمار در حال حاضر به ۹۵ هزار تن رسیده و رشد قابل توجهی نسبت به گذشته نشان می دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.