سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگران در دام تور‌های مسافرتی غیرمجاز نیفتند

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تور‌های مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی تأکید کرد: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و افزایش تبلیغات تور‌های مسافرتی در فضای مجازی، گردشگران مراقب تور تور‌های مسافرتی غیرمجاز باشند.

محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران گفت: به‌تمامی علاقه‌مندان به سفر توصیه می‌شود، قبل از خرید تور‌های مسافرتی به بررسی و استعلام صلاحیت افراد از مراجع ذیصلاح و استفاده از آژانس‌های دارای مجوز اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: علاقه‌مندان به خرید تور‌های مسافرتی به‌محض مشاهده آگهی و تبلیغات یک تور باید اسم، نشانی و مجوز‌های آژانس مربوطه را بررسی کرده و با دفتر آن آژانس یا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان، به‌صورت حضوری در دفتر آژانس نام‌نویسی کنند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه استفاده از این تور‌های بی‌نام‌ونشان و غیر معتبر ممنوع است و در صورت بروز مشکل در اجرای تور‌ها به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند افزود: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار هزینه اجاره و مالیات می‌پردازند و همواره تحت رصد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر دستگاه‌های نظارتی هستند و مهم‌تر از این‌ها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در حال حاضر بیش از سیصد و پنجاه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار در فارس و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و در هر آژانس برای سه تا چهار نفر مشاغلی ازجمله مدیرعامل، مدیر فنی و فروشنده اشتغال ایجادشده است، اما آژانس‌های غیرمجاز بدون ضابطه به وجود آمده‌اند.

 ثابت اقلیدی افزود: گردشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اسامی دفاتر مجاز وعضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به آدرس https://www.attaf.org مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.