سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان در سنندج

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور جمعی از مسئولان، قاریان، حافظان و ۲۸۰ برگزیده کشوری شنبه شب آغاز به کار کرد.

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور جمعی از مسئولان، قاریان، حافظان و ۲۸۰ برگزیده کشوری در ۲ بخش خواهران و برادران شنبه شب در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این آیین اظهار کرد: این جشنواره در پنج رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان و حفظ کل و با رقابت ۲۸۰ نفر از سراسر کشور و به مدت ۲ روز در سنندج برگزار می شود.

علی اصغر دریایی افزود: علاوه بر این پنچ رشته، ۲ رشته مفاهیم و حفظ جزء ۳۰ نیز به صورت جداگانه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در مجموع در این هفت رشته، ۷۳۱ نفر ثبت نام کردند و بیشترین فراوانی با ۴۰۸ نفر در بخش مفاهیم است.

دریایی ادامه داد: پس از داوری آثار ارسالی توسط داوران، ۶۳ نفر برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند و هم اکنون از مجموع ۲۸۰ نفری که در این مرحله با هم رقابت می‌کنند، هفت نفر مربوط به استان کردستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کردستان دو سال است که محل تردد زائران اربعین حسینی است و در مواکب اربعین برادران شیعه و سنی در کنار هم به زوار حسینی خدمت می کنند و این بیانگر محبت کردستانی‌ها به اهل بیت(ع) است.

علی اصغر دریایی بیان کرد: ارادت مردم کردستان در اشعار بزرگان اهل سنت از جمله شیخ رضای طالبانی، امام شافعی و سایر بزرگان به وضوح دیده می شود و این مهم پیام بزرگ را به کشور مخابره می کند که وحدت کردستان یک راهبرد است نه یک تاکتیک.

وی گفت: جوانان امروز بیش از همه نیازمند یادگیری قرآن کریم هستند و قرآن کریم می تواند مانع تزلزل در اعتقادات باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.