سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان کوثر مطرح کرد؛

بیش از ۳ میلیون نفر جامعه هدف بنیاد شهید/ اعزام پانزده هزار نفر به سفر عتبات

جعفری گفت: کارکرد اصلی سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر، بهره‌مندی خانواده‌های شهدا و ایثارگران از خدمات مناسب است.

میثم جعفری مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر گفت: این سازمان برای خدمت به خانواده‌های ایثار و شهادت بنا شده و خدمات آن باید همه جانبه باشد و موضوعات فرهنگی در آن اهمیت زیادی دارد و علاوه بر اینکه امکان اقامت ایثارگران را فراهم می‌کند بخشی از نظام اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز محسوب می‌شود و در حال حاضر ۲۷۱ مرکز ارائه خدمات در سراسر کشور در این راستا فعالیت می‌کنند، به طوری که از ابتدای سال تا کنون با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان، به ۲۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید خدمات ارائه داده است.

وی گفت: سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر از دولت بودجه نمی‌گیرد و سودآور شده است بنابراین در حد اداره خودگردان به سایر افراد خدمات ارائه می‌کنیم و برای خدمت به ایثارگران پروژه‌های سفر و نظام اردویی مناسبی را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنیم به گونه‌ای که این مراکز همواره در اختیار ایثارگران باشد.

جعفری اظهار کرد: اقدامات لازم برای تشکیل زنجیره لازم شامل عقد تفاهم‌نامه، طراحی سامانه‌های مورد نیاز، همکاری با استان‌ها و ... انجام شود و موضوع مهم این است که در جامعه ایثارگری احساس منزلت و کرامت را تقویت کنیم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ پانزده هزار نفر با وام ۶۰ میلیارد تومان به سفر عتبات رفته‌اند و ما نیمی از هزینه را پرداخت کردیم و امسال همچنین به ۲۶۶ هزار نفر خدمات در اردو‌های سه روز به جامعه هدف در مشهد و شمال کشور ارائه شده است. ۱۷۰۰ تخت اقامتی و ۸۰۰ تخت در موسسه ایثار هم در این راستا خدمات می‌دهند. مجتمع‌های ایثار هم فرصت خوبی برای تبدیل شدن به هتل دارند.

جعفری ادامه داد: برای توزیع عادلانه خدمات، سامانه «شاهد سیر» راه‌اندازی  شده و به سامانه سجایای بنیاد شهید وصل می‌شود و هر ایثارگر در این سامانه کیف پول دارد و با استفاده از آن می‌تواند آسان‌تر خدمات را دریافت کند. در کنار این اقدام، ارتقاء ظرفیت‌های مجتمع اقامتی، گردشگری و تفریحی نیز مد نظر ما قرار دارد. جامعه هدف بنیاد شهید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، اما تنها ۴۰۰۰ تخت اسکان داریم و طبیعی است که نمی‌توانیم همه را پاسخ بدهیم و از سوی دیگر برای اولین بار برای هتلداری هویتی را ایجاد کرده‌ایم که هتل‌ها، مراکزی برای ارائه خدمات سلامت و خدمات فرهنگی باشند؛ به عنوان مثال اولین کتابخانه را با ۱۵۰۰ کتاب و دسترسی به نرم افزار‌های کتابخوان در کلاس هتلی و در هتل خورشید مشهد با حضور وزیر ارشاد افتتاح کردیم و این کار را در هتل‌های ۵ ستاره کشور ادامه خواهیم داد.

وی گفت: شناسایی و تقویت زیرساخت‌های لازم جهت انجام مأموریت‌های هنری، فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید و ساخت آثار فاخر هنری و فرهنگی برای ترویج فرهنگ جهاد و ایثار با همکاری معاونت فرهنگی، بهره‌برداری از مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و سایر اماکن در اختیار در راستای انجام ماموریت‌ها و وظایف محوله از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، استعدادیابی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی برای عناصر مستعد فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای مرتبط با موضوع ایثار و شهادت، ایجاد انضباط مالی، شفافیت و سوددهی با هدف تقویت فعالیت‌های ماموریتی و تدوین و پایش مستمر برنامه عملیاتی منطبق بر اسناد بالادستی از جمله ماموریت‌های دیگر این سازمان به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.