سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استخدام بیش از هزار معلم جدید در سال تحصیلی آینده گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اضافه شدن ۷۵۷ معلم جدید و ۴۴۰ دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان به این اداره کل در سال تحصیلی آینده خبر داد.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان به برگزاری ۳ آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حدود ۷۵۷ نومعلم در سال تحصیلی آینده به آموزش و پرورش گیلان اضافه می‌شوند و ضمن اینکه ۴۴۰ دانش آموخته از دانشگاه فرهنگیان نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

او همچنین با اشاره به مولدسازی افزود: طرح‌های خوبی در دولت سیزدهم انجام شد که در این ارتباط تاکنون ۱۹ ملک اداره کل آموزش و پرورش گیلان در راستای مولدسازی قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: برای نخستین بار، ۱۴ دستگاه با این اداره کل در اجرای طرح نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی (نماد) همکاری دارند که البته برخی پای کار هستند.

ضرورت مهارت آموزی دانش‌آموزان در گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش آن در ایجاد اشتغال و کارآفرینی گفت: دانش‌آموزان باید به مهارت‌آموزی توجه کنند.

او با بیان اینکه باید دانش‌آموزان را در کنار معنویت، ایمان و علم با صنعت و مهارت هم مأنوس کرد و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: دانش‌آموزان بسیاری از کشور‌های توسعه یافته بعد از دانش آموختگی دانشگاهی بیکار نبوده بلکه با کسب مهارت، کارآفرین و تولیدکننده هستند.

استاندار همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق برای بهره مندی از فیوضات این ماه پربرکت؛ بر ضرورت عملی شدن فرائض دینی در مدارس اعم از نماز تأکید و تصریح کرد: متولیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید امکانات لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند و مدارس نیز از فضای نمازخانه‌ای مناسب برخوردار باشند.

عباسی مدرسه را مکان مهم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دانست و گفت: فضای مدارس اعم از نمازخانه واحد‌های آموزشی باید برای حضور دانش‌آموزان در انجام فرائض دینی مجهز باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.