سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمانیه:

دولت سیزدهم بنای دخالت در کار بخش خصوصی را ندارد

استاندار فارس با بیان اینکه دولت سیزدهم به واگذاری امور به بخش خصوصی معتقد است، گفت: دولت بنای دخالت در کار‌ها و امور بخش خصوصی را ندارد.

محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در شیراز افزود: با توجه به سیاست‌های کلی کشور و قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، دولت به جز در مواردی مانند سلامت مردم و حفظ امنیت در سایر امور تنها در حوزه سیاستگذاری و نظارت بر اجرای آن سیاست‌ها و قوانین ورود می‌کند.

او ادامه داد: معتقدیم که دخالت دولت در کار بخش خصوصی امری بسیار ناپسند و غیر منطقی است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید دارند.

استاندار فارس اظهار کرد: امروز هم دولت و هم مجلس بر واگذاری امور به خود مردم تحت عناوین بخش خصوصی یا تعاونی تاکید دارند و اصل ۴۴ قانون اساسی هم بر این مساله تاکید جدی دارد.

ایمانیه گفت: امروز بیش از ۹۹ درصد فعالان بخش خصوصی افراد آگاه و وظیفه شناس هستند، اما سیاستگذاری و نظارت کردن بر ان حداقل افرادی که از قانون تخطی می‌کنند وظیفه دولت است و باید اجازه داد که دولت به این وظیفه نظارتی خود عمل کند و انتظار است که بخش خصوصی هم در این مسیر با دولت همراهی و همکاری کند.

او، تعامل بخش خصوصی و دولت در فارس را خوب ارزیابی کرد و گفت: این ارتباط که مورد تایید مدیران در سطح ملی نیز هست، حاصل رفتار‌های منطقی بخش خصوصی استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.