سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند خبر داد و گفت : در این طرح ۲۹۰ بازرس، سلامت بازار ماه مبارک رمضان و بازار نوروز را رصد می‌کنند.

امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اجرای هرساله طرح بسیج سلامت نوروزی در آستانه عید نوروز، گفت : این طرح امسال به دلیل شروع ماه مبارک رمضان، از ۱۵ اسفندماه آغاز شده و اجرای آن تا ۲۵ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این طرح ۲۹۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۱۲۰ تیم، سلامت بازار ماه مبارک رمضان و بازار نوروز را تحت رصد دارند.

کرمی با اشاره به وجود ۲۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح استان، گفت: در این ایام این اماکن به دقت تحت رصد قرار گرفته و برخی مراکز مانند شیرینی فروشی‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز بین راهی، نمازخانه ها، سوغات سراها، کبابی‌ها و صنوف عرضه کننده آجیل و خشکبار بصورت ویژه بازرسی می‌شوند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا از جمله نکات مهم رعایت بهداشت فردی، آراستگی ظاهری، استفاده از دستکش و روپوش و ترجیحا ماسک است.

وی افزود: محیط‌های تهیه و تولید مواد غذایی باید تهویه و نور مناسبی داشته باشند و دیوار‌ها هم تا سقف کاشی باشند تا قابلیت شست و شو داشته باشد.

کرمی گفت: یکی از نکات مهم در بازرسی‌ها سلامت مواد اولیه است و بازرسان ما تجهیزاتی به همراه دارند که سلامت روغن، میزان استفاده از جوش شیرین، میزان PH و ... را نشان می‌دهد.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در طول ایام اجرای طرح بحث تداخل صنفی مانند فروش حلیم و آش در صنوف غیرمرتبط هم رصد می‌شود.

وی افزود: در این ایام گشت‌های مشترکی هم با میراث فرهنگی در بازدید از هتل‌ها داشته و نیز گشت‌های مشترکی با آموزش و پرورش در بازدید از مدارسی داریم که به اسکان مسافران نوروزی اختصاص داده شده اند.

کرمی از مردم خواست تا هرگونه مشکل بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز را در تماس با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.