سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدارک راه‌اندازی ۱۰۰ نوروزگاه عشایری در فارس

مدیرکل امور عشایری فارس با اشاره به استقبال بی نظیر عشایر استان برای برپایی نوروزگاه در مقایسه با سنوات گذشته گفت: برهمین اساس تا کنون ۱۰۰ سیاه چادر عشایری در سطح استان آماده نصب و جانمایی شده است.

عبدالحمید کریمی گفت: نوروزگاه‌ها فرصت مناسبی برای اشتغالزایی و اشتغال‌آفرینی عشایر در چهار محور بومگردی و گردشگری، تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی و صنایع‌دستی هستند که باتوجه به تجربیات عشایر در سالیان اخیر، بازخورد مناسب و مطلوبی در میان عشایر داشته است.

او گفت: عشایر فارس در طرح نوروزی ۳۰ -۶۰ مربوط به سال ۱۴۰۳ با ایجاد فضایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ارائه توانمندی‌های عشایری از جمله غذا‌های محلی، تهیه محصولات لبنی محلی و عرضه صنایع دستی همراه با اجرای موسیقی‌های محلی از میهمانان نوروزی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.

مدیرکل امور عشایری فارس ادامه داد: همچنین با تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان نیز دستورالعمل‌های لازم برای فعالیت‌های سیاه چادر‌های عشایری ابلاغ شده است.

او، هدف از برگزاری این نوروزگاه‌ها را ایجاد زمینه توقف و استراحت مسافرین ورودی به استان فارس دانست و گفت: این نوروزگاه‌ها با هدف داشتن سفری ایمن باتوجه به جذابیت، تنوع رنگ و آداب و سنن غنی عشایر در سیاه چادر‌های عشایری راه‌اندازی می‌شود؛ که همین امر برآمده از مهمان نوازی اقوام و عشایر استان فارس است.

منظور از طرح نوروزی ۳۰--۶۰ که امسال اجرا می‌شود، برپایی ایستگاه‌های خدماتی و امدادی و پذیرایی از مهمانان در سی تا شصت کیلومتری ورودی شهرهاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.