سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزآوری ۹.۲ میلیون دلاری صادرات دارو و فرآورده‌های دامی در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انواع فرآورده‌های دامی و دارویی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی از این استان به کشور‌های مختلف صادر شد.

محمدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۶ محموله در قالب ۱۳۹ مجوز صادرات ۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ به عراق، عمان و کردستان عراق، ۱۰۰ تن داروی دامی به کشور‌هایی از جمله آذربایجان، گرجستان و افغانستان و ۴۵۰ تن فرآورده لبنی به کشور‌های اوراسیا و حوزه آسیای میانه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه از استان سمنان صادر شد.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و برون‌سپاری خدمات، اظهار کرد: دامپزشکی استان سمنان جزو دستگاه‌های پیشرو در واگذاری خدمات به بخش خصوصی است.

به گفته وی، با توجه به پراکندگی و گستردگی زیاد استان سمنان و محدودیت جذب نیروی انسانی، اداره‌کل دامپزشکی استان از ظرفیت بخش خصوصی برای ارایه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهره گرفت و اکنون ۱۲۴ مرکز خصوصی اعم از داروخانه، کلینیک، مرکز مایه‌کوبی و آزمایشگاه با توزیع متوازن فعال در نقاط مختلف استان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: برون سپاری خدمات این اداره‌کل زمینه اشتغال برای ۳۶۰ نیروی متخصص را در قالب نظام دامپزشکی فراهم کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.