سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلژیک رای دادن را برای نوجوانان ۱۶ ساله نیز اجباری کرد

چند ماه قبل از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، بلژیک اعلام کرد که شرکت در این رای‌گیری برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله نیز اجباری خواهد بود.

دادگاه قانون اساسی بلژیک اعلام کرد که علاوه بر افراد بالای ۱۸ سال، نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله این کشور نیز ملزم هستند که در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند.

به گزارش یورونیوز، رای دادن در بلژیک برای افراد ۱۸ سال به بالا اجباری است و عدم انجام آن منجر به جریمه فرد می‌شود. همچنین، اگر فردی در یک دوره ۱۵ ساله بیش از ۴ بار رای ندهد، حق رای خود را از دست خواهد داد. 

حکم جدید دادگاه بلژیک بدان معناست که از این پس، افراد ۱۶ و ۱۷ ساله نیز در صورت رای ندادن با عواقب قانونی مواجه خواهند شد. 

افزون بر بلژیک، رای دادن در استرالیا، آرژانتین، سنگاپور و برزیل نیز اجباری است.

گفتنی است، انتخابات پارلمان اروپا نهم ژوئن (۲۰ خرداد) برگزار خواهد شد و مهلت ثبت نام برای شرکت در آن ۱۰ روز دیگر به اتمام می‌رسد. 

پارلمان اروپا، نهاد اصلی قانون‌گذاری در اتحادیه اروپا است. در حال حاضر این پارلمان ۷۵۱ عضو دارد و انتخابات آن هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود. این انتخابات یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های رای‌گیری در سراسر جهان است و حدود ۴۵۰ میلیون شهروند اروپایی واجد شرایط شرکت در آن هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.