سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۲۶ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد برچسب سلامت در سیستان و بلوچستان کشف و معدوم شد.

مهدی زنگنه  در حاشیه بازدید اعضای ستاد نوروزی دانشگاه از چند واحد صنفی   اظهار کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۱۸ هزار بازدید از اصناف در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده و پنج هزار و ۶۷۶ سنجش مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل انجام شده است.

وی ادامه داد: نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز ۱۴۰۳ تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت مستمر و روزانه بر فعالیت مراکز و کارگاه‌های شیرینی و آجیل، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، غذای آماده و سایر مراکز هدف با دقت انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: بازرسی به صورت هدفمند و تاکید بر رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی در دستورکار بازرسان بهداشت محیط دانشگاه قرار دارد و این بازرسان از تمام مراکزی که با سلامت مردم در ارتباط هستند بازدید و نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این بازدیدها ۲۶ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد برچسب سلامت کشف و معدوم شده است.

زنگنه با بیان اینکه استفاده از کالاهای پلاستیکی در صنعت بسته بندی و ذخیره سازی مواد غذایی در حال افزایش است گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی نامناسب و بدون برچسب سیب سلامت در بسته بندی مواد غذایی، مواد شیمیایی را از فرآیند تولید آن به داخل محتویات داخل ظرف منتقل می کند و به طور بالقوه محصول را به خطر می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، می‌توانند این تخلفات را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.