سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات قطعی از گمرکات سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان گفت: کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان به خارج از کشور از نظر ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 محمد علی خاشی ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان گفت: دو میلیون و ۲۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۶ میلیون و ۲۹۶ هزار دلار در سال ۱۴۰۲، از طریق گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان سیستان و بلوچستان، محمدعلی خاشی اظهار داشت: این میزان کالا‌های صادراتی از نظر ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال سنگ، خرما، کنسانتره سنگ آهن، گاز، پودر رختشویی، میوه، سنگ نمک، کاشی و محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشور‌های پاکستان، چین، افغانستان، بنگلادش، هند، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و عراق صادر شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان در خصوص آمار کالا‌های صادراتی اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان گفت: در سال ۱۴۰۲ سه میلیون و ۶۹۲ هزار تن کالا‌های صادراتی به ارزش یک میلیارد و ۹۱۹ میلیون و ۵۰۳ هزار دلار نیز از طریق گمرکات استان خارج شده است که از نظر ارزش ۵۰ درصد و از نظر وزن ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی به عملکرد حوزه واردات قطعی اشاره و اظهار داشت: طی سال گذشته یک میلیون و ۷۰۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۹۸ میلیون و ۲۱۸ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش یک درصد کاهش و از نظر وزن ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل گندم، دانه ذرت دامی، برنج، انبه، کنجد، دام زنده، چای، لوازم یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و موز بوده که این اقلام بیشتر از کشور‌های روسیه، برزیل، پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین، تایلند، کنیا، سری لانکا، تایوان و افغانستان وارد شده است.

خاشی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان گفت: در سال ۱۴۰۲ پانصد و ده هزار مسافر ورودی و سیسصد و هفتاد و یک هزار مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۶۴ درصد افزایش و مسافرین خروجی ۴۱ درصد افزایش داشته است.
وی گفت ترانزیت خارجی در ۱۲ ماه سال گذشته، ۵۵ هزار و ۱۰۰ کامیون و تعداد ۱۹۵ واگن به وزن یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن شامل سیب زمینی، میوه، کنجد، گاز، برنج، ماش، لوازم یدکی مستعمل، کنجد، پارچه، ادویه خشکبار، سیگار، ذرت، چای از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و گمرک منطقه آزاد به کشور‌های پاکستان، افغانستان، ترکیه، هند، امارات، ارمنستان، قزاقستان گرجستان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.