سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری استان اردبیل در مرحله مطالعه و امکان‌سنجی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۱۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان در مرحله مطالعه و امکان‌سنجی قرار دارد.

یعثوب نژادمحمد گفت: در ۲ سال اخیر با رفع قوانین و مقررات مخل کسب و کار، تحولات مطلوب و رو به رشدی را در عرصه تولید شاهد هستیم و با ایجاد این فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز شاهد رونق تولید و اشتغال در استان خواهیم بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی و مشارکت مردم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در راستای تحقق شعار سال افزود: برای رونق سرمایه‌گذاری در هر جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی چند مورد از قوانین مخل کسب و کار و سرمایه‌گذاری مطرح و با تصمیم اعضای شورا سعی بر این بوده تا مقررات، بخشنامه‌ها و قوانین مخل تولید و مشکل‌آفرین در این حوزه با تدبیری مناسب رفع شود.

او با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گفت: این مرکز با هدف احصا و کاهش فرآیندهای زاید صدور مجوزها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال ایجاد شده و با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان مورد نیاز برای صدور مجوزها کاهش یافته و با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد تسهیل در این فرآیندها هستیم.

نژاد محمد افزود: تلاش بر این است این مرکز با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به رونمایی اطلس سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و ادامه داد: دهه فجر پارسال سامانه اطلس سرمایه‌گذاری رونمایی و در فاز اول سعی شد تا نقشه‌برداری و بارگذاری اطلاعات در قالب این سیستم به انجام برسد.

او درباره رفع قوانین مخل کسب و کار در استان افزود: از ۷۰ مورد قوانین مخل کسب و کار، ۲۱ مورد پارسال شناسایی شد که از این تعداد ۱۷ مورد مصوب و مابقی نیز قرار است تا آخر اردیبهشت ماه امسال تسهیل و به استان ابلاغ شود.

نژادمحمد بیان کرد: در چند جلسه اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ۶ مورد از این قوانین که ماهیت استانی و ملی داشته، مورد رصد و پیگیری قرار گرفته و انتظار می‌رود به سرعت و با تدابیر کشوری و استانی این موانع رفع شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل همچنین از واگذاری پتروشیمی اردبیل به سرمایه‌گذار جدید خبر داد و گفت: زمین‌های محدوده حمل‌آباد برای راه‌اندازی شهرک صنعتی از لحاظ درجه‌بندی مرتع در بررسی کارشناسی قرار گرفته و در کنار آن زمین ۵۳ هکتاری واگذار شده برای پتروشیمی اردبیل نیز به سرمایه‌گذار جدید بدون تغییر کاربری واگذار می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.