سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت حدود ۱۴ هزار تماس با اورژانس استان قزوین در تعطیلات نوروز

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین گفت: در ایام نوروز ۱۳ هزار و ۹۸۰ تماس با اورژانس استان برقرار که این تماس‌ها منجر به سه هزار و ۶۹۲ ماموریت شد.

حسن اسماعیلی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین گفت: طرح سلامت نوروزی برای سازمان‌های امدادرسان از ۲۴ اسفند آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ادامه داشت که طی آن ۵۵ تیم در قالب ۵۱ پایگاه در اورژانس پیش بیمارستانی در خدمت مسافران استان بودند.

وی ادامه داد: سه دستگاه موتورلانس، یک اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس و همچنین آمبولانس‌های جاده‌ای و شهری در عملیات‌های اورژانس نوروزی خدمت رسانی می‌کردند.

اسماعیلی بیان کرد: از بین تماس‌های گرفته شده با اورژانس قزوین، ۲ هزارو ۸۱ مورد ماموریت‌های شهری غیرترافیکی و ۲۲۹ ماموریت شهری ترافیکی بود.

به گفته وی، هزار و ۲۹۵ مورد ماموریت جاده‌ای و ۸۱۸ مورد ماموریت غیر ترافیکی جاده‌ای و ۴۷۷ مورد ماموریت‌های ترافیکی جاده‌ای نیز طی این مدت صورت گرفت.

اسماعیلی به کاهش ۵۰ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای و ترافیکی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته و در ایام نوروز ۲۱ مورد فوتی در استان داشتیم، اما امسال این تعداد به ۱۳ مورد کاهش پیدا کرد که ۹ مورد آن در صحنه تصادف و چهار مورد دیگر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین گفت: ایستگاه سلامت و اتوبوس - آمبولانس‌های اورژانس قزوین به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران نوروزی در عوارضی شماره ۲ مستقر بود که از بین تعداد افرادی که به این ایستگاه مراجعه کردند، ۱۰۷ مورد درمان سرپایی انجام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.