سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری آذربایجان‌غربی آغاز شد

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: مرحله نخست بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان آغاز شد.

سیروس محمودیان مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز شد.

وی ادامه داد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌شود و اولویت تکمیل ثبت‌نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

مادران غیرشاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند بر مبنای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش چتر بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.