سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اختصاص مقام دوم جهان به این استان در تولید انجیر سیاه گفت: ۳۰هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

محمدحسن کیانی‌فر بیان کرد: سطح باغات لرستان ۵۰ هزار هکتار است و ۴۳ هکتار از این میزان به باغات بارور اختصاص دارد.

او با بیان اینکه ۲۴ گونۀ میوۀ معتدل و سردسیری در لرستان کاشت و تولید می‌شود، اضافه کرد: میوۀ گرمسیری (خرما) به‌صورت محدود نیز در پلدختر تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در این استان تولید می‌شود.

کیانی‌فر با ذکر اینکه انجیر، انار، گردو، زیتون، زردآلو و سیب شاخص‌ترین محصولات باغی لرستان است، یادآور شد: هلو، شلیل، انواع آلوها، آلبالو، به و سایر گونه‌های میوه نیز در این استان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه لرستان مقام نخست تولید انجیر سیاه در ایران و مقام دوم جهان را دارد، خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت انجیر سیاه در این استان، خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید و روانۀ بازار مصرف می‌شود.

کیانی‌فر با اعلام اختصاص بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت انار، بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول به‌صورت تجمیعی در کوهدشت است.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد سطح زیر کشت انار در کوهدشت است، اضافه کرد: ۵۰ درصد این محصول در باغات سایر شهر‌ها مانند خرم‌آباد و چگنی نیز تولید می‌شود.

 

برچسب ها: انجیر ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.