سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان خبر داد و گفت: قزوین پتانسیل مستعدی در کشاورزی دارد و می‌تواند در کشت چغندر علوفه‌ای نیز بعنوان پیشرو و پایلوت باشد.

علی راه انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست همایش آموزشی چغندر علوفه‌ای گفت: در سال جدید به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان، برنامه ریزی لازم برای در اختیار قرار دادن بذر و نهاده‌های رایگان به کشاورزانی که تمایل به کشت چغندرعلوفه‌ای دارند توزیع خواهد شد.

وی افزود: قزوین پتانسیل مستعدی در کشاورزی دارد و می‌تواند در کشت چغندر علوفه‌ای نیز بعنوان پیشرو و پایلوت باشد.

راه انجام اضافه کرد: کشت چغندرقند علوفه‌ای در مزارع با توجه به نامگذاری شعار سال بایستی با مشارکت مردم در استان برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان پراکنش دامداری‌های زیادی دارد بنابراین تامین علوفه مورد نیاز با یونجه و ذرت علوفه‌ای مقدور نیست و بایستی کشت چغندر علوفه‌ای در مزارع استان ترویج شود.

وی گفت: با توجه به اینکه چند سالی است استان قزوین با بحران کم آبی، کاهش بارندگی و خشکسالی و عدم پراکنش مناسب بارش‌ها روبرو است بنابراین اجرای پیاده سازی الگوی کشت و کشت محصولات گیاهان علوفه‌ای کم آب بر ضرورت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.