سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان کار جشنواره طنز پهلو، فردا در فومن

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رسانه و طنز با عنوان «طنز پهلو» فردا در فومن برگزار می‌شود.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا)، ساعت ۱۵ فردا (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) همزمان با بیستمین سالروز درگذشت این هنرمند گیلانی در مجتمع فرهنگی و هنری سید الشهدا (ع) اداره ارشاد شهرستان فومن برگزار می‌شود.

این مراسم با اجرای رضا رفیع و موسیقی ناصر وحدتی (هنرمند گیلانی) و میزبانی بیش از ۵۰ نفر از اساتید، طنزپردازان و هنرمندان ملی از سرتاسر کشور در ۲ بخش اجرای هنرمندان در صبح و اختتامیه جشنواره در عصر فردا برگزار می‌شود و در راستای آموزش و ترویج طنز فاخر و استفاده از ظرفیت هنرمندان مهمان در این جشنواره، کارگاه‌های آموزش شعر نیز پیش بینی شده است.

دبیری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» برعهده عباس حسین نژاد است.

داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای (محتوای شبکه‌های اجتماعی)، نثر طنز (طنز مطبوعاتی) و با موضوعات انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، خانه و کرایه خانه، مصائب اینترنت آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فود بلاگرها، بلاگر‌های بی‌سواد، فیک نیوز‌ها و …) جهان گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و بروکراسی اداری آزاد از موضوعات این جشنواره است.

این جشنواره ملی از سال ۱۳۹۵ به یاد استاد کیومرث صابری فومنی (۷ شهریور ۱۳۲۰ – ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۳)، سردمدار طنز فاخر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور برگزار می‌شود.

او که یکی از سرشناس‌ترین طنز نویسان ایرانی و معروف به گُل‌آقا است با قلم توانمند خود توانست مسیر‌های جدیدی را در طنزنویسی، پیش روی مخاطبان و اهل فن قرار دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.