سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توانمندشدن جامعه هدف از برنامه‌های مهم کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت:با توانمند‌شدن جامعه هدف افرادی مستقل ‌و توانا تحویل کشور داده می شوند.

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برای  توانمندساز کردن  خانواده‌ها  برنامه‌هایی  داریم. در چندین راه بایستی این توانمندسازی اتفاق بیفتد.  بحث توانمندسازی اقتصادی موضوعی  است که مشاغل مورد نیاز را بررسی  کرده و به افراد  مشاوره‌ می دهیم که در نهایت مشغول به کار شوند.با توانمند شدن جامعه هدف افرادی مستقل ‌و توانا تحویل کشور داده می شود. 

او در ادامه گفت: در همین راستا منبع درآمدی برای خودشان ایجاد خواهند کرد. با این روند افراد می توانند روی پای خود بایستند و دیگر از خدمات مددکاران استفاده نکنند البته مددجویان تا آخرین لحظه کمک ها و راهنمایی های خود را ادامه خواهند داد. 

پرپنچی تصریح کرد: موضوع دیگر توانمندسازی‌ از لحاظ  فرهنگی است. به خانواده ها آموزش های کافی داده می شود تا بتوانند مسیر درستی را به فرزندانشان نشان دهند و استعداد خود را شناسایی کنند.در این بین فرزندان می‌توانند رشته تحصیلی منطقی را انتخاب کرده تا  در آینده برایشان اشتغال‌زایی داشته باشد. 

او گفت:موضوع بعدی توانمندساز کردن خانواده‌ها از لحاظ اجتماعی شدن، است.اجتماعی شدن افراد می تواند در بالارفتن سواد جامعه هدف کمک کننده باشد. 

پرپنچی بیان کرد : سطح علم و سواد بالا تر رفته و جامعه مددکاری ما  رشد بسیاری پیدا کرده است.هر چه جامعه هدف تخصصی تر شود بیشتر می‌تواند کمک کننده باشند.

او گفت: بیشترین مشکلی که در حا حاضر داریم این است که هر چقدر ما برنامه‌ریزی می‌کنیم که بتوانیم  به  اهداف  خودمان برسیم  یهو با  اتفاقاتی مثل تورم و آسیب‌های اجتماعی مواجه می شویم که تحت کنترل ما نخواهد بود.  

خبرنگار عطیه رضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.