سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا خودرو‌های اقتصادی می‌توانند به صنعت خودروسازی ایران کمک کنند؟

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به افزایش تولید خودرو‌های اقتصادی درمورد این نوع خودرو‌ها توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو درمورد افزایش تولید خودرو‌های اقتصادی گفت: خودروی اقتصادی خودرویی است که تیراژش بالاست و در چارچوب استانداردها، حداقل آپشن‌ها را دارد. 

مثلاً تا چند سال پیش، خودروی L۹۰ یک خودروی اقتصادی عالی بود که هنوز هم از نظر تعمیر و نگهداری و ایمنی راضی‌کننده است ولی ممکن است صندلی آن بسیار راحت نباشد و این یک خودروی اقتصادی ولی شرط آن تولید انبوه و بالای یک میلیون در سال است.

کاکایی ادامه داد: هر چیزی در زمان خودش استاندارد است و استاندارد‌ها به طور مداوم به‌روز می‌شوند. مثلاً L۹۰ خودروی اقتصادی امروزی نیست و تغییراتی باید انجام شود.

خودرو‌هایی مثل پراید و پژو پارس که حذف شدند جایگزینشان خودرو‌های اقتصادی نبوده است. چون یک مشکل بزرگ اساسی در کشور داریم و آن هم، تعدد خودروسازان و سیاست‌های غلط کشور است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: در کره جنوبی، یک خودروساز بزرگ به نام هیوندای کیا وجود دارد و ۸ میلیون خودرو در کره و دنیا تولید می‌کند ولی در کشور، ۳۹ خودروساز داریم و ۱۰ مورد آنها سواری‌ساز هستند و هیچ کدامشان به یک میلیون خودرو در سال نمی‌رسند.

بالاترین تیراژ خودرویی در کشور پراید بوده و در سال، بیشترین تیراژی که داشته ۵۰۰ هزار بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
واردات خودرو را آزاد کنید تا مردم نفس بکشن
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۴
واردات خودرو دقیقا چه نفعی برای مردم عادی؟! خودروی وارداتی چون با دلار حساب میشه خیلی گرون در میاد و فقط پولدارا میتونن بخرن
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
ارزون تر از پراید میشه یه فرغون بنزینی خخخخخ
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
اگه جلو دزدی وارد کننده خودرو و خودروساز گرفته میشد بله
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
فکری به جان مردم کنید