سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راهور: صدور گواهینامه رانندگی باید سختگیرانه باشد

سردار حسینی تأکید کرد: صدور گواهینامه رانندگی باید با دقت، سخت‌گیری و رعایت کامل استاندارد‌ها انجام شود تا امنیت ترافیکی کشور ارتقا یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: پلیس در همه حوزه‌های خدماتی به دنبال تسهیل و تسریع است، اما در زمینه صدور گواهینامه رانندگی این قاعده استثنا دارد، زیرا صدور گواهینامه فرآیندی است که باید با دقت، ارزیابی علمی و رعایت استاندارد‌های آموزشی انجام شود.

وی ادامه داد: مرکز صدور گواهینامه پلیس تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا در آینده نزدیک، فرآیند آموزش و صدور گواهینامه را دقیق‌تر، هدفمندتر و منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی طراحی و اجرا کند.

سردار حسینی درباره صدور گواهینامه موتورسیکلت برای افراد بالای ۱۶ سال گفت: به طور حتم، در این زمینه نیز سختگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: پلیس معتقد است آموزش قوانین، مقررات و فرهنگ صحیح رانندگی باید از سنین پایین‌تر آغاز شود تا ایمنی رانندگی در جامعه نهادینه شود.

فرآیند صدور گواهینامه رانندگی در اغلب کشور‌های جهان یکی از شاخص‌های مهم ایمنی ترافیک و انضباط اجتماعی محسوب می‌شود. تجربه بین‌المللی نشان داده است که میان «سخت‌گیری در مراحل صدور گواهینامه» و «کاهش آمار تصادفات» رابطه‌ای مستقیم وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که کشور‌های دارای آزمون‌های چندمرحله‌ای و کنترل دقیق آموزشی، نرخ پایین‌تری از سوانح رانندگی را تجربه کرده‌اند.

در کشور‌هایی مانند آلمان، ژاپن، بریتانیا، استرالیا و کره جنوبی، فرآیند صدور گواهینامه چندین ماه طول می‌کشد و متقاضی باید علاوه بر گذراندن دوره‌های نظری گسترده درباره قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمنی، کمک‌های اولیه و رفتار روانی در رانندگی، تعداد قابل توجهی ساعت رانندگی عملی زیر نظر مربیان مجاز را بگذراند. در آلمان، به‌طور میانگین داوطلب باید بیش از ۲۵ ساعت آموزش عملی داشته باشد و در آزمون‌های مرحله‌ای (شبیه‌سازی، شب، بزرگراه و شرایط جوی مختلف) موفق شود. در ژاپن، دوره آموزش رسمی در مراکز دارای مجوز حدود ۵۰ ساعت آموزش ترکیبی دارد و هزینه صدور گواهینامه ممکن است تا ۲۵۰۰ دلار برسد.

در مقابل، در ایران فرآیند صدور گواهینامه نسبتاً ساده‌تر و کوتاه‌تر است. در دو دهه اخیر (به‌ویژه پس از اصلاح آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۹۵)، بسیاری از مراحل اداری و آموزشی به‌منظور تسهیل خدمات به مردم کوتاه‌تر شده است. پیش از دهه ۱۳۸۰، آیین‌نامه آموزش رانندگی شامل سؤالات گسترده‌تر و سخت‌گیرانه‌تری بود و آزمون‌های عملی با حضور افسران راهور در چند مرحله انجام می‌شد، اما با گذشت زمان، به‌دلیل افزایش تقاضا، فشار بر مراکز آموزشی و سیاست تسهیل خدمات، تعداد سؤالات آزمون تئوری کاهش یافته، سطح دشواری برخی آزمون‌ها پایین‌تر آمده و نظارت بر آموزش عملی نیز به مراکز آموزش خصوصی سپرده شده است.

اکنون بر اساس مقررات موجود، حداقل سن دریافت گواهینامه رانندگی برای خودرو ۱۸ سال و برای موتورسیکلت ۱۸ سال تمام است. با این حال، در سال‌های اخیر طرح‌هایی مبنی بر صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان ۱۶ تا ۱۸ سال مطرح شده که در حال بررسی و تدوین جزئیات اجرایی آن است.

پلیس راهور فراجا همواره تأکید داشته که هرگونه تغییر در سن صدور گواهینامه باید همراه با ارتقای آموزش‌های عملی و تئوریک، افزایش آگاهی از خطرات ترافیکی، و ایجاد زیرساخت‌های ایمن برای تردد این گروه سنی باشد.

بر اساس آمار رسمی، در حوادث رانندگی کشور، سهم قابل توجهی از قربانیان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و بیشترین میزان تصادفات در گروه‌های سنی زیر ۳۰ سال رخ می‌دهد؛ به همین دلیل، پلیس بر لزوم آموزش اصولی رانندگی و صدور مسئولانه گواهینامه تأکید ویژه دارد.

در همین رابطه، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پدیده موتورسواری در کشور گفت: گله‌مندی‌های زیادی از شهروندان درباره رعایت نکردن فرهنگ موتورسواری وجود دارد؛ تخلفات از جمله ورود به پیاده‌روها، ویراژ خطرناک، عبور از مسیر‌های ممنوع و دیگر رفتار‌های خطرناک سهم زیادی در افزایش آلودگی، تصادفات و آسیب‌های روانی مردم دارد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی موتورسواری افزود: پلیس و قوه قضاییه در حال اصلاح رفتار موتورسواری‌های متخلف هستند، اما تلاش‌های فعلی هنوز به کاهش چشمگیر تخلفات منجر نشده است.

جهانگیر با اشاره به نقش تولیدکنندگان موتورسیکلت در فرهنگ‌سازی افزود: برخی کارخانه‌ها در کنار فروش موتور، تجهیزات ایمنی مانند کلاه کاسکت را به مشتریان هدیه می‌دهند که اقدامی مثبت است. همچنین نصب GPS می‌تواند امکان خودکنترلی و رصد تخلفات بدون نیاز به حضور پلیس را فراهم کند.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: عبور موتورسواری از پیاده‌رو‌ها به گونه‌ای که عابران مجبور به حرکت در خیابان شوند، نقض حقوق شهروندی است و در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست. شهرداری‌ها و پلیس باید با همکاری هم، با ایجاد پارکینگ‌های مناسب و کنترل فضا‌های پر تردد، این مشکل را کاهش دهند. دستگاه قضایی نیز باید در مواردی که تخلفات منجر به اقدامات مجرمانه می‌شود، اقدام لازم را انجام دهد و در صورت نیاز، اصلاح قوانین صورت گیرد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۴
درست ترین کار جناب سردار انحلال تشکیلات عریض و طویل ولی بی ارزش وبی خاصیت پلیس راهور است که متاسفانه دولت ماهانه فقط هزاران میلیارد تومان حقوق و دستمزد برای این تشکیلات بی خاصیت وبی ارزش پرداخت میکند این د
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۴
یک دفعه ای بگین تا ده نشه بازی نشه. پس بگین تا طرفو ده بار رد نکردیم بهش گواهینامه نمیدیم اینجوری بگین راحتتر قبول میکنیم باور کنین راحتتره پذیرفتن این حرف
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۴
نه بابا یواش یواش به فکر گواهینامه دادن به بچه ها هم باشین
علیرضا د
۰۰:۲۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۴
اسم ارگان شما پلیس راهنمایی و رانندگی هست خب پس اگه قراره سخت گیری کنید باید جامع باشه نه اینکه فقط برای دریافت گواهینامه سخت گیری کنید ولی به کیفیت خودروها، راه و جاده، علایم ایمنی، کیفیت افتضاح اسفالت و...کاری نداشته باشید و بگید به ما مربوط نیست...
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۷ مهر ۱۴۰۴
درود برشرفت کاملا حرف درستی زدی
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۴
از ذکر کشور های اروپایی رو به عنوان الگو خوشم نمیومد. چرا ما کشور های دیگه رو برتر از خود میدونیم؟ شاید روش ما بهتر و درست تر هست؟ باید منطقی فکر کرد نه تقلیدی.
صبا
۱۰:۱۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۴
با سلام ...به ما که رسید سخت شد ..فکر کنم اونهایی که گواهینامه دادید و در شهر و جاده بسیار بد رانندگی میکنند و یا ایجاد تصادفات وحشتناک میشوند روی اونها یک تدبیری بشود .بهتر است ..با تشکر
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۴
سختگیرانه یعنی آموزش بهتر نه اینکه یادم نمبره طرف سر امتحان اصلی اون اقا مثلا مرد قانون زیر پاش ترمز بود ، مخفیانه ترمز میگرفت ماشین خاموش میشد که بکشه دوباره آموزشگاه پول بگیره از طرف
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۴
ولی ابطال گواهینامه باید ساده تر بشه تا نتونن زیگزاگ برن
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۴
هیچ تاثیری در رانندگی نداره...مهم فرهنگ هست...فقط میخان هزینه مردم و زیاد کنن ...
منوچهر
۰۲:۳۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۴
گواهینامه هم دلاری شد از این به بعد حقوق یک سالتان را بگذارید برای گواهینامه رانندگی
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۴
موتور سوارها اکثرا به قوانین احترام نمیگذارند . عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه .طرف چراغ قرمز رو رد میکنه .انحراف میاد .سبقت خطرناک میگیره میاندازه گردن جاده و پراید .این حرفا چیه جاده و کیفیت ماشین در تصادف نقش کمی دان
حسین طریقی
۰۰:۰۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۴
عامل بزرگ حوادث رانندگی جاده های غیراستاندارد وسرعت گیرهای غیرکارشناسانه است
جمشید
۲۳:۴۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
اصلا گواهینامه چه ربطی به مهارت وتجربه داردفقط یه تیکه کاغذهمه چی حل میشه نه عزیزبلکه مهارت وتجربه اون راننده ملاک هست
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سلام،خیابانها وجاده ها و اتوبان‌های ناایمن و دراز چاله چوله بیشتر باعث تصادف هستند،قبول دارم خیلی ها تجربه کافی ندارن چون افسری که داره امتحان گواهینامه میگیره به راحتی از هر کی خوشش میاد قبولش می‌کنه و وقتی آموزشگاهها اصلا آموزش واقعی برای رانندگی در شرایط نیاز جامعه رانمیدهند انتظار چی رو دارید
سید محمد
۲۲:۵۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
باز گشنه شدن.. خخخ کلک پوله همه اینها ولی مردم ساده هستن نمیفهمن
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
موتور سوارها اصلن هیچ رعایت نمیکنن موتور سوارکاری باید سخت گرفت داخل شهر حالا بعضی از خودر و سواران هم رعایت نمیکنن ینهای که رعایت نمیکنن سخت گیری شون
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
یعنی پولی نباشه !؟
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
خیلی سخت گیری میکنن برای ایینن نامه من الان ۴ جلسه میرم ردم میکنن هرصفحه ای یک دونه پرس میکنن گیج میشم چرا باید این کارو کنن اصل رانندگی داخل خیابان بازار جاده‌ای دور نه آیین نامه تابلو هارو کلن تو جاده بلدم الان ماشین هم فروختم بخاطر گواهی نامه نداشتم مگع مفت به دست آوردم ماشین بره پارکینگ پارکینگ که رفت دگه اون ماشین قبلی نمیشع بدرد نمیخوره مسولین محترم یه کم درک داشته باشید برای امتحان اییین نامه کار کاسبی ندا رم همین مسافرکشی هست داخل شهر بامری هستم ازسیستم بلوچستان شهرستان برازجان امتحان میدم بی سوادی هرماه زن بچه ام گناه دارن ماشین فروختم تور خدا سخت نگیرید قبول بشم دوباره فکر ماشین کنم پول ماشین نصفشو خرج کردم از کجا بیارم سخت گیری میکنی فکری به حالمون کنید خدا قوت دعا خیر به دنبال شما سرهنگ ها میکنم
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
قبلاً به هرکسی براحتی گواهینامه نمی دادن طرف تعمیر موتور وگریبکس دفرنسیال می‌کرد باکامیون چندسال از خرسان شمالی بار به بندر می‌برد بسختی گواهینامه گرفت من چندسال باسواری کمپرسی سرکوره با اتو بوس رانندگی میکردان کل سواری وکامیون باز بسته میکردان بسختی گواهینامه گرفتم حال طرف هیچی از خودرو نمی دانه گواهینامه داره خوب این توجاده هم براخودش وهم برادیگران ایجاد حادثه میکند وجاده نا امن درست میکند
یک فرمانده
۲۲:۲۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
فرد خطا کند چه ربطی به گواهینامه دارد فرد خطا نکند وحادثه پیش نخواهد آمد گواهینامه بی ارزش تمام سیستماتیک کواهینامه را دستکاری کردید وبه سودجویی پرداختید گواهینامه پایه دوم گواهینامه پایه یکم پایه سه را از کجا آوردید قانون را برهم زدید جیب مردم را خالی کردن چه دولت با انصافی تحت فشار گذاشتن مردم مردمی که هشت سال جنگ راتحمل کرد
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
توکشوری ک تو ۱۰روز گواهینامه صادر میشه میشه اتفاقات رانندگی کشور ما
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
روزجمعه ساعت ۷ که اموات هم تعطیل وآزادن در گوشه میدان بادوربین جریمه وپیامش برام ارسال شد کلی افتخار کردم به داشتن چنین کشوری باچنین تکنولوژی
جلالی
۲۱:۵۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
من هم دیدم هم شنیدم که توی رانندگی، افسرها به خانوم ها و دخترا نگاه دیگه ای دارن و رد نمیکنن، از طرفی دقیقا دیدم که یارو کارمند نیروی انتظامی هست زنگ زده سفارش کرده و اون نفر خاص از امتحان گرفته نشده و گواهینامه دادن
این یعنی فساد 100درصدی
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
بدون هیچ تابلویی پلیس ودوربینهای متعلق به این اداره مبادرت به جریمه وآزارواذیت وناراحتی مردم میکند.بجای خدمت
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
دقیقاً سردار
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
در کشور چیزهای زیادی شبیه قیف وارونه میباشد. مثال:

دانشگاه
گواهینامه
استخدام دولت
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
والا از هر ۱۰۰ راننده ۹۰ تا عصبی بیاحتیاط و خشن رانندگی میکند خواهشا روی رفتار رانندگان کار کنید اصلا گواهی نامه با اخد گواهی سلامت روان بدهید
ج
۲۱:۳۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
مهم تر از مهارت در دریافت گواهینامه ،بایدرانندگان از لحاظ روحی و روانی تست شوند چون یه عده جاده رو با پیست و میدان مسابقه اشتباه میگیرند و میخواهند خودشون رو اثبات کنند.
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
بابا یارو نمیدونه سر یه تقاطع به خودش زحمت بده ترمز بزنه به نیت ترسوندن میرن بعد تصادف بعد یه خسارت جزعی حالا دعوا نشه طرف چاقو واسلحه نداشته باشه صلوات
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سیاستهای انقباضی ، ناخواسته تبعات منفی اجتماعی
را به همراه دارد
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
اول فرهنگی رانندگی یاد بدهید.
بعد مقررات رانندگی یاد بدهید.
و در آخر آزمایش عملی بگیرید اگر مسلط به رانندگی بودند گواهی نامه بدهید نه مجوز قتل و کشتار.
سید
۲۰:۴۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
جناب سردار همه حوزه ها از جمله رانندگی نیاز به آموزش و فرهنگ سازی داره ، در ایران حتی خودت مشاورین راهنمایی رانندگی قوانین و مقررات رانندگی را رعایت نمی‌کنند
سود جو
۲۰:۲۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
آموزشگاهها پول میگیرن گواهینامه میدن بلد باشی نباشی مهم نیست
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
قوانین سرعت باید اصلاح بشه نه نحوه گواهینانه دادن بتده خدا .
مثل این میمونه که بگیم کسیکه الان مثلا به سختی و با سخت گیری گواهینامه گرفته ارام رانندگی میکنه و یا سبقت نمیکیره و عحله نمیکنه و عصبانی نمیشه یا در حین رانندگی خابش نمیبره و شب رانندگی میکنه احساس،خاب بهش دست نمیده .
یا کسیکه سخت گرفته شده در حین گواهینامه گرفتن قوانین رو فراموش نمیکنه یام خسته شد حتما در اولین احساس توقف میکنه توقف میکنه یا حاده ها درست هستند و سرعت جاده و خیابان هم درستخ .

نهنهنهنه .

سرعت جاده و خیابان و کوجه ها خیلی زیاد زده شده تبلیغات تابلوهاش خیلی کمه .
سرهت سنج در بله و ایتا که ختدکار گزارش بدن به راننده نداریم .
سرعت بهید تو خ و کوچه و ازاد راه و بزرگ راه اصلاح بشه .
سعی نکنید به نردم سخت بگیرین سعی کنید راه های بهنر و ممکن تر رو از طریق ایده پردازی کشف کنید .
پریا
۱۹:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
کاملا موافقم، تو ایران بسیار به راحتی گواهینامه میگیرن آمون استاندارد برگزار نمیشه و مهارت کافی ندارند، خیلی ها دیدم حتی دور زدن یا پارک کردن بلد نیستن و گواهینامه گرفتند
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
بلاخره به اصل موضوع رسیدین طرف با ۱۰ جلسه اموزش گواهینامه میگیره بعد میاد رانندگی میکنه و هزار و یک حادثه پیش میاد
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سردار جان بگو میخایم گرونتر کنیم این همه ژاپن آلمان چیه دیگ
سید
۱۹:۴۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
باسلام جناب سردار اصلا به خاطر اینکه خیالت راحت بشه همه گواهینامه ها ملت باطل کن و از حالا به بعد به هیچ جنبنده ای گواهینامه نده، راننده از اروپا و ژاپن وارد کن تا اینجا این کار کنند، حله سید
محمد
۱۹:۳۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
همین الان هم خیلی بدون گواهینامه رانندگی میکنن از بس سخته ، ولی رانندگی بیشتر باید عملی باشه نه تئوری، نتیجه اش میشه این
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سلام ،این طرحهایی که ارائه میشود در صورتی باید قابل اجرا شدن داشته باشد که هرفردبرای گرفتن گواهینامه رانندگی دورهای آموزش تئوری را کامل بگذراند،نه اینکه آمدن برای سه نوع گواهینامه فقط یک آیین نامه درنظرگرفتن،قبلا حتی پس از پایان کلاس تئوری یک امتحان مقدماتی گرفته می‌شد که شخص کاملا با آموزش و مطالعه برای گرفتن گواهینامه آماده میشد،بیائیدآمارقبل والانو بااین روش کلاس اختیاری بررسی کنید حتمامیبینیدچقدرتصادفات جوانان بیشترشده،شما تصورمیکنیدکلاس الان آیین نامه موتورسیکلت چطوری هست همش الکی،بعضا یه فایل سوال خود آموزشگاه دراختیارکارآموزمیذاره،یاآموزش اینترنتی که اصلا وجود ندارد و فقط پروندهامهر میشه بدون آموزش بعدهمون شخص میاد برای سواری،خداشاهده یک موردازقوانینو نمیدونن،حتما این اتفاقات ناگواردامن مسببین راخواهدگرفت که باعث شدن بااین آموزشهای بی پایه اکثر جوانان ماناقض العضوباشن یاقوت کنن
محسن علیمردانی
۱۹:۰۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
درود
شماذکه تصمیم میگیرین گواهینامه رانندگی سختر بش شخص من 14 سال بدون گواهینامه تمام استان های ایران گشتم چرا این کار میکنید شما برین جادها درست کنید ماشین با کیفیت بدین بیرون هر اشغالی راهور تأیید نکن بقیش با خودمردم ممنون
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
چرا دلار مگه واحد پول ایران ریال نیست
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
موافقم
ایرانی
۱۸:۲۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
پلیس مبع درامدی شده برای دولت به افسرروزانه یک بسته قبض جریمه تحویل میدن پایان شیفت بایدتمام شده باشد گرنه ازتسری خبری نیست
بازنشسته
۱۸:۲۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
پلیس جریمه رانندگان تو که مقایسه میکنی باایتالیا ودیگرکشورها ایا خودروها وجاده ها وپلیس هم نبایدمقایسه شودبرخوردپلیسهای انها باما یکسان است به کسیکه درایران تخلفی میکند فقط کم مونده پلیس کتک بزنه وفحاشی کنه واقعا این برخورداست
علی
۱۸:۱۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سردار ۲۵۰۰ دلار اینجا طرف لنگ نون شبه ۲۵۰۰ دلار میده طرف ماهی ۱۰۰ هزار دلار حقوق میگیره نکه ماهی ۳۰۰ هزار تومن یارانه بگیره بد بیاد ۳۰۰ میلیون بده برای گواهی نامه بد بره یه پراید قسطی بخره مسوولین وضع مملکت و مردم و نمیدونن هرروز به فکر گرون کردن و افزایش هزینه ها هستن ؟!؟!؟!
اﻳﺮاﻥ
۱۸:۱۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
ﭼﺮا ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎ و ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻫﺎﻱ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﺩ ﻧﻴﺴﺘﻴﺪ ﻳﻪ ﺑﺎﺭ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻧﻪ ﺟﻴﺐ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
صدور که معمولا رایگان باید انجام شود اما شما فروشنده ان هستید نه واگذار کننده که اینقدر سخت گیرتر شده اید
از هزار تومن پرید به سیصد و هفتصد و هفت میلیون و حالا ده میلیون
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
ببشترین سخت گیری باید تو آئین نامه باشه
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
آیین نامه و آزمون عملی
علی
۱۷:۴۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
مادردهه60که گواهینامه گرفتیم زمان انتظار برای امتحان سه ماه بودوافرادی بودن که 30بار ردشده بودن.گواهینامه های الان همش رانتی هست ویک مشت راننده بدردنخور توی خیابانها جولان میدن
آرش
۱۷:۲۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
آقای رئیس پلیس چرا در شهرها وخیابانها پلیس وگشتهای نامحسوس نمیگذارید خسته شدیم از دست رانندگان مزاحم بیشعوری که در خیابان‌ها جان مردم بازیچه شان شده با رانندگی پرخطر ایجادصداهای ناهنجار انفجار وتیراندازی توسط اگزوز یا بلندگوها یابوق کامیون روی سواری وایجاد ترس ووحشت در خیابانها جامعه نیاز به پلیس قوی ومقتدر وباعرضه دارد
جمال.ن
۱۷:۲۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
جناب سردار گواهینامه رابه جوانان بدهید که هرروز تصادف کنند.
به پیرمردها ۲ساله بدهید وسختگیر باشید
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
از موقعیکه آزمون اخذ گواهینامه هر هفته ای شد و بدست شرکتهای خصوصی افتاد و بقول معروف گواهینامه های کیلویی داده شد ، تصادفات و بی قانونی در جاده ها و خیابنها هم زیاد شد ، و البته مامورین راهور هم آموزشهای درستی ندارند ، بعضی وقتها با استفاده از قدرت بی حد و حصرشون با یه عده لج میکنن و اذیت شون میکنن و بعضی وقتها هم از متخلفین راحتدچشم پوشی میکنن
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
چرا قانون را یکسان عمل نمی کنید .
ذر اصفهان اشخاص بالای ۷۰ سال گواهینامه ۵ سال ه می گیرند.
در خوزستان ۲ ساله چرا ؟
به نظر می رسد البته ببخشید من آقای رادان را دوست دارم . دلم نمی آید بگو یم ،ایشان به اصفهان این امتیاز را داده .
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
اتفاقا باید دریافت گواهینامه خیلی سختگیرانه باشد
تو جاده های تریلرها با سرعت سرسام آور تردد می‌کنند
بیشتر تلفات ما در. اننوگی مربوط به استان های خراسان رضوی شمالی ..گلستان و مازندران گیلان و اردیبل و آذربایجان شرقی است که متاسفانه رانندگان این استان‌ها اصلا به هیچ عنوان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را نمی‌کنند
هاشم دشتی
۱۶:۴۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
عرض سلام خدمت سردار حسینی
مواردی که شما فرمودین کاملا صحیح می باشد بله بین سخت گیری در گرفتن گواهینامه و کاهش ترافیک و تصادفات ارتباط مستقیم وجود دارد
اما خودتون اومدین آزمون آیین نامه را از گواهینامه پایه دو و سایر گواهینامه هایی که بار دوم گرفته میشه را حذف کردین و کلی هزینه گرفتن گواهینامه رو بردین بالا
خواهشا اول از خودتون شروع کنید بعدا مردم
مهران
۱۶:۳۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سختگیر نه پول گیر ملت چاپیدن باشه. دیروز یه بیشرف داخل جاده فیروزآباد جلو منو گرفته بهش میگم خلافی کردم میگه دلم میخواد جریمه کنم پانصد هزارتومان جریمه کرده منو بهش میگم چقدر جریمه منه بابت چی میگه کد میخوره میگم کد چی خب چه خلافی کردم. کد چه جریمه ای میزنی میگه برات میاد اومدم پنج کیلومتر جلوتر پیام اومده پانصد هزار تومان . فقط چون دلش میخواد
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
توی خیلی از کشورها گرفتن گواهینامه رانندگی بسیارسخته، یکی از مواردی که باید حتماً مورد تاکید قرار بگیره فرهنگ رانندگی (اصطلاحا فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه) هست. متاسفانه توی ایران کمتر کسی به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام میزاره و انهارو رعایت میکنه.متاسفانه بعضی از افسرها برای اینکه زودتر ازمون رانندگی توی شهر رو تموم کنن فقط یک پارک دوبل رو آزمون میگیرن و بقیه موارد رو صرف نظر میکنن.
رضا
۱۶:۰۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
با سلام سردار وقتی نه خودروهایمان و نه جاده هایمان استاندارد نبوده و حتی افراد مسن و رانندگان قدیمی هم از این موضوع گلایه مند هستند چه ربطی به گواهینامه دارد وقتی براثر چاله و دست انداز اتومبیل از دست رانندگان ماهر نیز خارج شده و با گاردریل برخورد میکند آیا فقط عدم کنترل خودرو بوسیله راننده مقصر است نه اکثر تصادفات درسته که بخاطر سرعت بالا در جاده های بیرون شهر اتفاق میافتد ولی عوامل دیگر هم دران دخیل بوده و باید همه این عوامل مورد برسی مجدد قراربگیرد و من الله التوفیق
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
چرا قانون شما فقط باید یکطرفه باشد؟ سختگیر باشید، ولی در مقابل، تو جاده هیچ حقی برا مردم و راننده ها قائل نباشید. قانون یه جاده دوطرفه س جناب مجری قانووووون
عباس
۱۵:۴۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
بعضی از افسران با پارتی بازی گواهینامه میدن یه فکری برای این معضل بشه
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
تازه خبر رسیده طرف خودش نمی‌ره یکی دیگه به جاش میره قبول میشه ماسک میزنه
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
اقای رئیس صدور نباید سختگیرانه باشه برخورد با متخلف حادثه ساز باید سختگیرانه باشه که نیست
پرسنال
۱۵:۰۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
تو اصلا میفهمی ایمنی یعنی چی؟ اگه شعور ایمنی رو داشتین نباید به تابوت های مرگ داخلی مجوز میدادین. کجای شما مطابق با اصول بین الملل هست که میخواین برای مردم اصول بین الملل رو رعایت کنین؟!
رضا
۱۵:۰۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
هزینه ثبت نام گواهینامه بالا رفته است!
سختگیری بی مورد فاقد وجاهت قانونی است.
نادر ثنایی
۱۴:۵۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
بسیار عالی..اینقدر که اتوبوس های مسافربری در طول سال باعث کشته شدن هزاران نفر از مردم و میلیاردها تومان ضرر به سرمایه کشور را رقم میزنند...باید هم خیلی زودتر به این نتیجه میرسیدید
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
مشگلات فقط جاهاست یابزرگ راهاست یه علائم یاتابلوی درست حسابی نداردیاراههای فرعی یااصلی علائم خوبی نداردیااتوباب اینقدردستاندازداردبیشماره راننده چه کارکنه
مصطفی بیگ زاده
۱۴:۳۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سردار ضمن عرض خسته نباشید،ایا ما درآمد ی شهروند المانی،یا ژاپنی را داریم ک بتونیم ۲۵۰۰ دلار هزینه ی رانندگیو پرداخت کنیم؟چرا پلیس راهور ک بیکاره برای آموزش انتخاب نمیشن،چرا فقط حرف هزینه برای ما هست؟چرا؟؟چرا ب جای فشار آوردن ب خودرو ساز برای ساخت خودروی ایمن فقط ب فکر آموزش هستید؟چراااا؟
پرسنال
۱۵:۰۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
ولش کن
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
شماها جریمه کردن را یک منبع درآمدی نگاه میکنید درسال 404 بابت دریافت شش ملیاردو پانصد میلیون تومان کجاها هزینه کردید نام ببرید
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
عالی
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سخت گرفتن اموزش،نمیشه .
باید اموزش اونقدر باشه که طرف در انوزش استرسشبریزه نه در حین امتحان گواهینامه
سخت گرفتن اگر معنای یه حرکت اشتباه رد بشه باشه خطای بزرگیه.
سخت گرفتن باید انوزش درست و حسابی و حدف امتحان باشه .
یعنی یک ماه اموزش مستنر ببینه در مسیر های طولانی توسط کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی و نیازی به روز امتحان نباشه که طرفو یک ردزه بفهمین یاد گرفته .
امتحان یک روزه حدف بشه و انوزش مستمر توسط راهنمایی و رانتدگی یک ماهه داده بشه و سبقت ها و سرعت ها و .. چند بار تکرار بشه و تمام ‌ توی یک ماه طرف رانندگیو یاد میگیره و اینطوری تحت نظر ملیس اموزش میبینه و مطمین مدرک داده میشه .
امتحان یک روزه حدف .
اموزشگاه حدف .
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
تازه الان فهمیدین باید سخت بگیرین،این همه بی نظمی در رانندگی و اکثر تصادفات علتش همینه،کار رو هم برای نظارت خودتون سخت کردین هم رانندگی برای رانندگان متعهد و منضبط
حسین عابد
۱۴:۲۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
درکشورهای اروپایی برای گواهینامه سختگیرانه برخوردمیکنندوبایدامتحان شهر.موانع.ترافیک.وغیره راقبول شوند وحتی رفتاروبرخوردباعابرپیاده وخطوط عابروچراغهای راهنمایی رارعایت کنند.به همین راحتی قبول نمیشوندومخصوصآدربزرگراههاو بیرون ازشهرباسرعتهای بالاوسبقتهارابایدیادبگیرند
امیر
۱۳:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
اصلا سختگیری بی فایدس فقط باید آموزش بهتر بشه اونم نه داخل آموزشگاها از قبل باید طرف یاد بگیره مغزش آماده بشه برای رانندگی ، شما فعلا راهکاری ارائه دهید تا صدورگواهینامه یک دوماه طول نکشه سریعتر به دست متقاضی مخصوصا الان که با کمبود راننده پایه یک کاردان وفنی مواجه هستیم به دلیل تصمیم اشتباه سردار وبالا بردن سن گواهینامه به ۲۵ سال تواین برهه زمانی اشتباه ترین تصمیمی بود که گرفته شد تفکر کنید
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سلام زیادسخت بگیرند هیچکس سراغ گواهینامه دیگه نمیره پلیس وقت نداره درروز سه میلیون راننده روبگرده کی گواهینامه داره همه بدون گواهینامه میرند به کارهاشون میرسندبهترسخت نگیرند راحتر بگیرند همه به قانون احترام میزارند قانونو سخت بگیرند هیچکس عمل نمیکنه هرچه راحتر بگیرند احترام بیشتری مردم میزارند حرفی هم نمی‌زنند سخت نگیرید خواهشندنتیجش اصلا خوب نیست بدترمیکنند هرچه راحتر بی دردسرتره
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سلام اصلا گواهينامه ربطی نداره خیلیا هستن بدون گواهینامه رانندگی بهتر ی دارن
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
رشوه نگیرید نمی خواد سختگیرانه باشد هر که یه مقدار زیر میزی رد کند گواهی نامه دار می گردد این همه جریمه می توانست صرف امنیت جاده ها پارکینگ و چیزهای دیگر می گشت که معلوم نیست به کجا دزدیده می شود
قدرت طهماسبی
۱۳:۰۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
باید قوانین رانندگی در ایران بصورت هر چهار سال یکبار بررسی ، بازنگری و ارتقاء داده شوند و متناسب با شرایط سخت گیرانه در حد لیسانس خوب بحث های تولید خودرو ایمن با کیفیت ، جاده ، تابلو ها ، راهور مدرن تر و از رده خارج نمودن فرسوده ها اقدامات جدی ، ضروری و لازم انجام شوند و تعامل و همکاری جدی بین راهور ، صمت ، راه و استاندارد و شهرداری ها بصورت شبکه ای و مستمر روزانه صورت گیرد تا نظم و انضباط در این زمینه انجام شود و در مدارس ، دانشگاه ها و رسانه ها نیز فرهنگ درست رانندگی نهادینه شود.
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
گواهینامه رانندگی فقط یسربه استان هابزنیدنامحسوس بعدهم چیز عیان می شودچطورالان دارن به کی گواهینامه رانندگی صادرمیشه
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
متآسفانه عمده تخلف مال کسانی است که گواهینامه دارند .
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
پلیس فقط حرف می زند شیشه دودی فراوان چراغ زنونی فراوان گواهینامه با این روش اشتباه قدیم مردود می شدی 3 دیگر باید امتحان می دادی حال فردا یک پایه یک 35 ساله که راننده سنگین نیست
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
اتفاقا افرادی که خلاف می کنند از مهارت رانندگی خوبی برخوردارند ،مشکلات ترافیکی مربوط به کوچه و خیابان‌های تنگ و باریک است ، کاش بقیه کارهایتان هم مثل آلمان و اروپا باشد
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
نظارت بیشتر آموزشگا ها و مربی ها فقط پول می گیرند
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
بجای دادن آدرس غلط لطف کنید با هماهنگی صدا وسیما فرهنگ سازی کنیم نحوه رانندگی مطلوب ، گذشت و ایثار در راه دادن ، احترام به قوانین ، آگاهی دادن در خصوص قانون و ۰۰۰
حسن
۱۲:۲۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
با دادن گواهینامه های کیلویی چی را میخواهید درست کنید
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
هر مدرک و سمت و شغل و تولیدات و خدمات و غیره باید چنان سختگیرانه و قانونمند و پیچیده باشد که فردی موفق شود احساس غرور و بالندگی و ارزش و اعتبار کند و حال و آینده کشور را آباد و آزاد و جاویدان کند دودش به چشم خودمون می‌رود داداش یاردانقلی جووون.
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
سلام آقایان مسئول یه نگاه به کانالهای تلگرام کنید
با پرداخت ۵میلیون با کمی بیشتر گواهینامه برای
هر ننه قمری ارسال میشه درب منزل
نه فقط گواهینامه انواع مدارک تحصیلی فقط با پول
متاسفانه باعث این همه تصادف دریافت گواهینامه بدون آموزش درست است
کسی که دچار تشنج می شود گواهی نامه گرفته دیگه تا عمق فاجعه را خودتان درک کنید
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
مجازات بازدارنده نیست،
مرضیه فلاح قزوین
۱۱:۳۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
در ایران راهنمایی و رانندگی فقط وظیفه اش جریمه کردن . و خوشان بیشتر خلاف میکنن