سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرکز بر «گردشگری زیارت» با هدف کاهش هزینه و افزایش کیفیت خدمات+فیلم

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات گردشگری در حوزه زیارت با نگاهی صنعتی و با هدف کاهش هزینه و افزایش کیفیت خدمات خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری-  حسین دهقان در مراسم رسمی سامانه ایوان  اظهار داشت: روزی که من کار خود را در بنیاد مستضعفان آغاز کردم، تصور من این بود که ما در بنیاد مجموعه عظیمی از هتل‌ها را داریم و بزرگترین هتلدار کشور هستیم. در این شرایط اگر ما بخواهیم خدمات مسافرتی و توریستی ارائه دهیم، باید چکار کنیم و به چه شکلی کار کنیم که زیبنده نام ما باشد؟ و دیگر اینکه انتظار می‌رود بنیاد در این زمینه چه خدمتی ارائه دهد.
وی ادامه داد: تصمیم ما بر این شد تا گردشگری زیارت را مبنای یک حرکت بزرگ قرار دهیم و ارائه خدمات گردشگری در این بخش، ابتدا در بخش ملی و بعد در سطح فراملی ارائه شود.رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ما با این طرح خدماتی را به زوار در ایران و حرم امام رضا(ع) ارائه خواهیم داد و بعد خدماتی را به زوار دیگر عتبات ارائه می‌دهیم، و به این ترتیب ما یک زنجیره عظیم جهانی را در این زمینه شکل خواهیم داد.
 
وی افزود: کاری که در ارائه خدمات به زوار در مشهد آغاز شده، در نقاط دیگر کشور و دیگر عتبات نیز ارائه می‌دهیم و خدمات را گسترده‌تر می‌کنیم.دهقان خاطر نشان کرد: جامعه هدف ما در ارائه این خدمات، کسانی هستند که علاقه‌مند به زیارت هستند اما دسترسی به امکانات ندارند؛ علاقه در افراد وجود دارد و ما باید دسترسی را برایشان فراهم کنیم.
 
او بیان کرد: منطق کار ما بر این است که دسترسی آسان شود و هزینه‌ها کاهش یابد و کار را با کیفیت و استاندارد عرضه کنیم و بتوانیم همه کسانی که توانایی بهره‌مند شدن از این امکانات را نداشتند، بهره‌مند کنیم.
دهقان خاطرنشان کرد: عزیزانی که همکار ما هستند، به عنوان خادمان امام رضا(ع) به زائر امام رضا خدمت ارائه می‌دهند و یک کار عظیم اعتقادی-فرهنگی در این باره انجام می‌شود و به همین خاطر یک نسبت عمیقی بین حرم، هتل، زائر و خادم برقرار می‌شود.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ما با زائران هم‌ذات‌پنداری، هم‌زبانی و همراهی داریم، گفت: تجربه عملی ما در این بخش، کارمان را کم‌کم بهتر از گذشته خواهد کرد.دهقان در خصوص گردشگری زیارت اضافه کرد: ما به این موضوع اساساً یک نگاه سنتی نداریم. نگاه ما به این مسئله یک نگاه پیشرفته و به‌روز و مبتنی بر فناوری‌های نوین است.
وی  اظهار داشت: امیدواریم این کار به یک پلتفرم تبدیل شود که بتواند با همین مفهوم پلتفرمی، خودش زیارت را به صورت پلتفرمی ارائه کند و مورد استفاده همه کسانی که خواهان این خدمت هستند، قرار بگیرد.امیدواریم هر چه به پیش رویم، بتوانیم هزینه‌ها را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم.
 
دهقان  رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف ما راه اندازی توریست ارزان برای تمامی افراد است و با  امکان جدید برای سرمایه گذاری زمنیه را برای سفر تمامی اقشار فراهم کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص راه اندازی این سامانه برای سفرهای عتبات هم گفت: با تکمیل این سامانه در آینده نزدیک امکان رزرو هتل برای عتبات عالیات هم فراهم خواهیم کرد.
 
حسین‌ پور تقی،اظهار داشت: این پروژه با هدف فراهم‌سازی سفر ارزان، باکیفیت و در دسترس برای زائران مشهد مقدس آغاز شده است؛ طرحی که علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات سفر، به افزایش ضریب اشغال هتل‌های مشهد نیز کمک خواهد کرد.
 
او با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد ظرفیت هتل‌های مشهد سالانه خالی می‌ماند و در عین حال بیش از ۳۰ میلیون نفر در کشور تاکنون به مشهد سفر نکرده‌اند، گفت: «این فاصله بین ظرفیت موجود و تقاضای بالقوه، ما را بر آن داشت تا پروژه سفرهای ایوان را راه‌اندازی کنیم و زمینه زیارت آسان‌تر و ارزان‌تر را برای مردم فراهم کنیم.»
 
به گفته او تاکنون ۵ هتل به زنجیره هتل‌های ایوان افزوده شده، که این تعداد تا پایان سال به ۱۰ هتل می‌رسد،و طبق برنامه چهار ساله، ۷۰ هتل باید زیر پوشش شبکه ایوان قرار گیرند.
 
او افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ تخت در هتل‌های تحت مدیریت ایوان آماده ارائه خدمت است و با رشد هتل‌ها، این ظرفیت به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
او تأکید کرد: «برای نخستین‌بار، ارائه خدمات اقساطی سفر نه از محل کمک‌های خارج از مجموعه، بلکه از درآمد خود پلتفرم انجام می‌شود. این روش باعث شده افراد با هر سطح درآمدی بتوانند امکان سفر به مشهد را داشته باشند.»
 
او با اشاره به تفاوت کیفیت خدمات سفر برای اقشار مختلف جامعه گفت: «همه مردم توانایی استفاده از هتل‌های باکیفیت را ندارند. هدف ما ایجاد عدالت در سفر است؛ یعنی همه زائران بدون توجه به توان مالی، از خدمات استاندارد، باکیفیت و برابر بهره‌مند شوند.»
 
وی تصریح کرد: تا به امروز ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه هتل‌داری در این بخش صورت گرفته است.
 
وی یادآور شد: با استفاده از این سامانه امکان رزرو هتل با کیفیت خدمات هتل های سه ستاره وجود دارد که بین ۳۰ تا ۵۰درصد پایین تر از قیمت های سایر هتل ها با این کیفیت وجود دارد.
 
 
برچسب ها: حمل‌ونقل ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.