مشروح/ افتتاح رسمي شبكه نمايش؛

احمدی نژاد: آخر شب ها مشتري "شبكه نمايش" هستم

رئيس جمهور با تقدير از مديران و كاركنان صداو سيما و عوامل شبكه جديدالتاسيس نمايش گفت: خود من هم گاهي آخر شب ها مشتري اين شبكه هستم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در مراسم افتتاح رسمی شبکه نمایش در جلسه هیئت دولت، با تبریک حلول ماه ربیع الاول به ملت ایران و جامعه بشری افزود: حوادث گوناگونی در این ماه واقع شده که دو حادثه یعنی ولادت پیامبر(ص) و آغاز امامت حضرت حجت(عج) بزرگ و تاریخ ساز است.


رئیس جمهور در ادمه سخنانش در مراسم افتتاح شبکه نمایش گفت: خدا را سپاسگزارم که در آغاز این ماه عزیز شبکه نمایش که حاصل تلاش های همکاران عزیزمان در صدا و سیماست به صورت رسمی افتتاح می شود. آقای محمود احمدی نژاد افزود: همان طور که در مراسم افتتاح شبکه بازار گفتم کار صدا و سیما امروز بسیار سنگین و خطیر است و این رسانه مأموریت بسیار سنگینی بر عهده دارد . وی گفت: درشرایطی که ارتباطات هر روز پیچیده تر و گسترده تر می شود، رسانه در تنظیم ارتباطات و پاسخگویی به نیازهای واقعی مردم نقش اول را ایفا می کند.

رئیس جمهور افزود:‌ اگر یک روز رسانه ها از کار بیفتند همه فعالیت ها متوقف خواهد شد، نیاز به کسب اطلاعات و انگیزه های درست و جریانهای فکری سیاسی و اجتماعی و اقتصادی جاری در جامعه و جهان،‌ مسئولیت رسانه و بخصوص رسانه ملی را افزون تر کرده است. احمدی نژاد گفت: رسانه های تصویری و صدا مثل رادیو و تلویزیون در اختیار سازمان صدا و سیماست و این مسئولیت را سنگین تر کرده است،‌ صدا وسیما باید به نیازهای مختلف و به توقعات پاسخ دهد و بتواند از موضع انقلاب و اندیشه ناب به همه نیازها پاسخ دهد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی نمایش گفت: صداوسیما باید طیف وسیعی از نیازهای متعادل و انسانی را پاسخ دهد از جمله زیبایی دوستی و هنر دوستی که در فیلم های سینمایی و تلویزیونی ظرفیت بالایی برای پاسخ به این نیازها وجود دارد.

احمدی نژاد افزود: اعتقادی به کلمه اوقات فراغت ندارم زیرا این نیست که کار فقط فعالیت اقتصادی باشد بلکه در کنار خانواده بودن و تماشای یک فیلم خوب سینمایی و تلویزیونی، جزو کار و زندگی و لازمه زندگی سعادتمند و پویاست. رئیس جمهور گفت: در سال های اخیر طیف خدمات صداوسیما و شبکه ها به سرعت گسترش یافته است هم اکنون شش شبکه عمومی در بیشتر استان ها و خارج دریافت می شود و شبکه های استانی و نیز شبکه های آموزش، قرآن، مستند، بازار و شما فعال است. وی با اشاره به راه اندازی شبکه نمایش افزود: در مدت کوتاه راه اندازی این شبکه فکر می کنم مخاطب بسیار زیادی جذب کرده و سهم آن به سرعت رو به افزایش است زیرا این کار درست و پاسخ به نیاز طبیعی و روشن در جامعه است.

وي با تبریک افتتاح این شبکه گفت: امیدواریم این شبکه با مدیریت خوب و محتواسازی مناسب یکی از بهترین شبکه ها و پیام آور ارزش های انسانی و تربیتی برای همه بینندگان آن باشد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح شبکه نمایش با بیان اینکه به توانمندیهای کارکنان صدا و سیما و هنرمندان اعتماد داریم افزود: در طول تاریخ،‌ ملت ایران و اندیشه این ملت از این رقبا داشته است رقبایی که با زرنگی و فریبکاری می آیند و حد و مرز و محدودیتی در تولید،‌ ارایه،‌ نمایش، تصویر و سخن ندارند.

وی گفت: آنها ضرورتی نمی بینند تا مرزهای اخلاق و انسانیت را رعایت کنند اما ما باید آن را رعایت کنیم که همه اینها کار ما را سخت تر می کند.

رئيس جمهور در ادامه افزود: تاریخ نشان داده است که هر قدر رقبای ما گسترده تر به میدان آمده اند محصولات ملت ایران فاخرتر، اثربخش تر، ماندگارتر و انسانی تر بوده است.

وی گفت: از همه هنرمندان و اندیشمندان می خواهم به شبکه نمایش و شبکه های بعدی که می آیند کمک کنند.

وي با بیان اینکه معتقدم حداقل باید صد شبکه داشته باشیم افزود: این گونه که گسترش رسانه ها را در دنیا می بینیم ما تا دو سه سال آینده باید به صد شبکه برسیم و همه نیازها باید پاسخ داده شود.

رئیس جمهور افزود: باید تمام نیازهای امروز و نیازهایی که در آینده ایجاد می شود بررسی و پیش بینی کنیم و از الان پایه آن گذاشته شود، ‌نیروی انسانی، سازمان دهی و شبکه فنی اش را فراهم کنیم.

احمدی نژاد گفت: ما می توانیم به یک الگو در رسانه تبدیل شویم الگویی که هم تنوع، جاذبه، زیبایی و عمق دارد و هم می تواند نیازهای گوناگون را پاسخ دهد.

وی در ادامه با تشکر از رئیس رسانه ملی و هیئت همراه از جمله آقای کرمی رئیس شبکه نمایش افزود: بالاخره ما هم بعضی وقت ها مشتری این شبکه هستیم آخر شبها که می رسیم فیلم های سینمایی آن را می بینیم.

رییس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بویژه شهدای رسانه ملی از جمله شهید رهبر از هنرمندان متعهد از جمله آقای محمدعلی کشاورز که در بستر بیماری است تقدیر کرد و گفت: وی از هنرمندان برجسته کشور و جزو پیشگامان هنر اصیل این مرز و بوم است. احمدی نژاد افزود: دعا می کنیم ایشان که در بستر بیماری هستند و همه مریض ها شفا یابند تا سالهای سال هنر کشور بتواند از ایشان و بقیه همقطارانشان استفاده کند./ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار