رييس مرکز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت:

برنامه حذف مالاريا موفقيت چشمگيري در استان هاي جنوبي کشور داشته است

با اجراي برنامه ملي حذف بيماري مالاريا در کشوربا همت و تلاش مسئولين و کارشناسان 3 استان جنوب شرقي سيستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان موفقيت هاي چشمگيري در زمينه حذف بيماري مالاريا داشته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از وب دا، دکتر محمد مهدي گويا رييس مرکز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي با اشاره به فقر آموزشي در برنامه حذف مالاريا خاطر نشان کرد: برنامه آموزشي گسترده به خصوص در مناطق مرزي و مالاريا خيز همراه با توزيع پشه بند با برنامه صحيح و دقيق در برنامه ملي حذف مالاريا است.

وي به نقش همسايه هاي ايران در برنامه حذف بيماري مالاريا اشاره کرد و تسريع کرد: ارتباط و همکاري تنگاتنگ همسايه هاي ايران که يکي از کانون هاي حذف بيماري مالاريا در مناطق مرزي هستند، بسيار تاثير گذار است.

دکتر گويا يادآور شد: اميد است با برنامه حذف بيماري مالاريا با تلاش در عرصه اجرا و تحقيق در آينده اي نزديک به هدف حذف اين بيماري دست پيدا کنيم.

رييس مرکز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي از حذف موارد فالسيپاروم خبر داد و گفت: کشنده ترين نوع بيماري مالاريا فالسيپاروم است که کاهش اين نوع مالاريا در استانهاي جنوبي محقق شده است.

گفتني است: نخستين کنگره بين المللي حذف مالاريا صبح ديروز به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان با حضور اساتيد برجسته و محققان داخلي و خارجي در سالن همايشهاي بين المللي خليج فارس جزيره کيش گشايش يافت.

اين کنگره سه روزه با حضور 60 نفر از اساتيد و محققان خارجي و 350 محقق داخلي در زمينه آخرين يافته هاي بيماري مالاريا در مورد تشخيص فوري و درمان موثر مالاريا، تحقيقات کاربردي و واکسن مالاريا تبادل نظر مي شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار