انار آرامبخش اعصاب و پاک کننده سموم بدن است

با مصرف انار، سموم بدن دفع می‌شود و پاكسازی سموم از بدن، در ایجاد شادمانی و نشاط در افراد بسیار موثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رضا مورکیان،کارشناس مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن اشاره به مصرف انار در شب یلدا اظهارداشت: خواص درمانی و حیاتی در انار شیرین به مراتب بیشتر و كامل‌تر است، زیرا انار شیرین كاملاً رسیده و تركیبات شیمیایی آن، كامل شده و به شكل طبیعی به تكامل مواد مغذی موجود رسیده است.
کارشناس مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در انار ترش كه مواد قندی آن كمتر است، مواد اسیدی مانند اسید مالیك و اسیدسیتریك وجود دارد كه در بعضی از افراد ایجاد ناراحتی خواهد كرد.
وی با بیان این مطلب که انار برای سلامتی پوست بسیار مفید است، تصریح کرد: نكته بسیار مهم این است كه با مصرف انار، سموم بدن دفع می‌شود. پاكسازی سموم از بدن، در ایجاد شادمانی و نشاط در افراد بسیار موثر است و كبد كه وظیفه پاكسازی سموم از بدن را دارد، با مصرف انار تقویت می‌شود.
مورکیان خاطرنشان ساخت: مصرف انار باعث رفع لك‌های پوستی شده و برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار كارآمد است. انار در درمان‌ بیماری‌های كبد، مسمومیت‌های خون، خستگی جسمی و عصبی و بالاخره رفع بیماری‌های عفونی و انگل‌های دستگاه گوارش مفيد است./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار