درمان های پزشکی نیاز به تبلیغ ندارد

هر روز تبلیغات گسترده ای در درمان های مختلف پزشکی به ویژه در زمینه زیبایی صورت می گیرد و این در حالی است که کارشناسان معتقدند کارهای پزشکی نیاز به تبلیغ ندارد.

دکتر رضا فکر آزاد، متخصص بیماری های لثه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه دید مردم نسبت به برخی درمان ها به ویژه درمان با لیزر و زیبایی درست نیست اگر نگرش مردم منطقی باشد برخی تبلیغات که بعضا دروغین نیز هستند کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه وقتی افراد اعتماد به نفس در زمینه زیبایی داشته باشند دیگر تبلیغات نمی توانند از این کلمه ابزاری اعتماد به نفس استفاده کنند ،گفت: برخی تبلیغات پزشکی از نقاط ضعف مردم در تبلیغات خود استفاده می کنند و با بزرگ نمایی درمان خود مردم را جذب میکنند البته باید گفت که درست ترین قشر جامعه ما گروه پزشکی است و کسانی که این تبلیغات را انجام می دهند شاید حتی تخصص پزشکی هم نداشته باشند .
فکر آزاد تصریح کرد: چیزی که واقعیت دارد نیاز به تبلیغ ندارد و در جایی که تبلیغی صورت می گیرد حتما قسمتی از آن میلنگد بنابراین کار پزشکی را نمی توان تبلیغ کرد.
وی خاطرنشان کرد: توصیه مثی کنم جایی که تابلو، علامت مصوب درمانی و بی نشان است و در آگهی ها تبلیغ شده مراجعه نکنید قبل از مراجعه نسبت به صحت آن از مرکز بهداشتی آن منطقه اطلاع حاصل کنید./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار