بیماری ریزش مو منطقه ای می تواند سبب ریزش مژه ها شود

يك متخصص پوست و موگفت:خالی شدن مژه ها و ریزش غیر طبیعی آنها می تواند بر اثر بیماری ریزش مو منطقه ای و نیز بر اثر عفونت در ریشه مژه ها ایجاد شود.

دکتر پرویز طوسی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به طور طبیعی مژه های چشم هم می توانند مانند موهای سر و موهای ابرو دچار ریزش بشوند.

وی گفت:‌ریزش مژه ها می تواند جنبه طبیعی داشته باشد در صورتیکه جای مژه ریخته شده دوباره مژه جدید در بیاید در غیر این صورت خالی شدن مژه ها می تواند به دلیل بیماری باشد.

طوسی عنوان کرد: خالی شدن مژه ها می تواند بر اثر بیماری ریزش مو منطقه ای ایجاد شود که به طور معمول در موی سر ایجاد می شود اما می تواند این بیماری مژه ها را هم فرا بگیرد.

وی گفت: بیماری ریزش مو منطقه ای به دلیل خود ایمنی بدن ایجاد می شود یعنی بدین صورت که سیستم ایمنی و دفاعی بدن به ریشه مو و یا ریشه مژه ها حمله می کند و سبب ریزش موها یا مژه ها می شود.

این متخصص خاطر نشان کرد:‌البته ریزش مژه ها می تواند در اثر عفونت میکروبی باشد که در ریشه مژه ها ایجاد می شود و اتفاق بیفتد.

طوی افزود:‌در صورت خالی شدن مژه ها و ریزش غیر طبیعی برای درمان باید به متخصص پوست و مو مراجعه کرد.

وی تاکید کرد: هیچ گونه داروی تقویتی برای تقویت و پرپشتی مژه ها وجود ندارد که بعضی افراد به تهیه این نوع داروهای تقویتی می کنند و به مژه ها می زنند فقط در صورت ریزش غیر طبیعی مژه ها باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرد.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار