530 جراح مغز و اعصاب در كشور فعال هستند؛

ضرورتی برای اعزام بیماران مغز و اعصاب به خارج وجود ندارد

رئيس انجمن جراحان مغز و اعصاب ايران گفت: 530 جراح مغز و اعصاب در كشور فعال هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حميد رحمت در همايش ميان دوره‌اي جراحان مغز واعصاب ايران با اعلام اینکه بیشتر ارائه كنندگان مقالات اين كنگره جوان هستند و اين نشان مي‌دهد كه جراحي مغز واعصاب در ايران با رشد بسيار مناسبي مواجه شد، خاطر نشان کرد:يكي از اهداف برگزاري كنگره جراحان مغز واعصاب ايران ، آموزش دغدغه‌هاي جراحان متخصص قديمي به جوانان است.

رئيس انجمن جراحان مغز و اعصاب ايران با بيان اينكه امسال شصتمين سالگرد تاسيس جراحي مغز واعصاب در ايران است، گفت: در سال 1330 جراحي مغز واعصاب در دانشگاه تهران شروع شد و سال 43 انجمن جراحي مغز واعصاب در اين با حضور 12 نفر تاسيس شد.

وي در ادامه به عضويت ايران در سال 1344 در فدراسيون بين المللي جراح مغز واعصاب جهان اشاره كرد و يادآور شد: انجمن جراحان مغز واعصاب ايران به طور جدي فعالت خود را از سال 1353 با عضويت 25 نفر شروع كرد.

دکتر رحمت تعداد متخصصان جراح مغز واعصاب ايران را حدود 530 نفر اعلام اذاعان داشت: اسامي 460 نفر از جراحان در اين انجمن ثبت شد.

دکتر رحمت با اعلام اينكه ژاپن با در اختيار داشتن تعداد 16 هزار جراح مغز واعصاب بيشترین تعداد جراح مغز واعصاب جهان را در اختيار دارد يادآور شد: بيشتر جراحان مغز واعصاب ژاپن در حال فعاليت‌هاي تحقيقاتي هستند.

همچنین دکتر کتابچی متخصص جراحی مغز و اعصاب کشور نیز گفت: حدود 10 سالي است كه اعزام بيماران مغز و اعصاب به خارج از كشور به صفر رسيد و دولت نيز با توجه به توانايي‌هاي متخصصان داخلي نيز اعزام مريض به خارج از كشور را توصيه نمي‌كند.

وی در حاشيه برگزاري كنگره ميان دوره‌اي جراحان مغز و اعصاب ايران اظهار داشت: نسبت ميزان متخصصان جراح كشور با تعداد مريض همخواني دارد و بسياري از دانشجويان پس از پايان دوره تكميلي جذب مي‌شوند.

وی از ايجاد مركز آموزش متخصص جراح مغز و اعصاب در مازندران در سال آينده خبر داد و بيان داشت: متخصصان به مدت دو سال در مازندران آموزش مي‌بينند و دوره تكميلي متخصصان جراح مغز و اعصاب نيز در تهران انجام مي‌شود.

دکتر کتابچی با اشاره به اینکه كشور ما تا 6 سال آينده قادر است توليد دانش را در بخش جراحي مغز و اعصاب صادر كند، تصریح کرد: در حال حاضر همه نيازهاي جراحي مغز واعصاب كشور تامين مي‌شود.

اين متخصص با بيان اينكه از تعداد جراحي‌هاي مغز واعصاب ايران آماري در دست نيست، خاطر نشان كرد: در حال برنامه ريزي براي ثبت تعداد ضايعات مغزي در كشور هستيم.

دکتر کتابچی با اشاره به اینکه براي رفع كمبود متخصص جراح مغز واعصاب در استان‌ها نياز به چندين سال زمان داريم، ابراز داشت: نسبت تراكم جراحان مغز اعصاب در كشور با نسبت بيماران يكسان است.

این متخصص جراح مغز و اعصاب با اشاره به ظرفيت‌هاي مناسب ايجاد شده در بخش پزشكي كشور به ویژه در بخش جراح مغز و اعصاب يادآور شد: در بحث آموزش متخصص در كشور مشكلي نداريم./ص

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار