هزینه‌ عوارض دارویی از ‌ بیماری دیابت و قلبی بیشتر است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هزینه‌ عوارض دارویی از ‌ بیماری دیابت و قلبی بیشتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به هزینه عوارض جانبی داروها گفت: هزینه‌های مرتبط با عوارض جانبی داروها از کل هزینه‌های بیماری دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتر است.
دکتر ابراهیم صالحی‌فر  بیان داشت: ارائه یک داروی جدید هزینه یک‌هزار میلیارد تومانی دارد و نیازمند 8 تا 10 سال زمان مطالعه و بررسی برای ورود به بازار است.
وی با اشاره به اینکه ممکن است عوارض دارو در یکی دو سال ابتدایی آشکار نشود، ادامه داد: عوارض برخی داروها در نسل‌های بعد مشاهده می‌شود.
دکتر صالحی‌فر با بیان اینکه گاهی تعداد افراد در آزمایش دارو برای بروز علائم و عوارض کافی نیست، بیان داشت: تداخل‌‌های دارویی هم از مواردی است که در زمان تولید دارو بررسی نمی‌شود بلکه به دارو به صورت منفعل نگاه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه هر چند وقت یک بار، اسامی داروهایی اعلام می‌شود که باید از بازار جمع‌آوری شوند چرا که دیگر قابل استفاده نیستند، تصریح کرد: عرضه داروی جدید هزینه‌بر و زمان‌بر است.
دکتر صالحی‌فر یادآور شد: وقتی دغدغه عوارض جانبی داروها را داشته باشیم، در زمان ورود دارو به بازار، نگرانی بروز عوارض به دلیل تداخل‌های دارویی هم وجود خواهد داشت./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار