سرلشگر جعفري:

توان موشکي ايران يکي از مهمترين عوامل بازدارنده در برابر تهديدات است

فرمانده کل سپاه با اشاره به تلاش هاي فراوان سردار تهراني مقدم در عرصه فناوري هاي موشکي كشور گفت:‌توان موشکي ايران يک عامل مهم در بازدارندگي برابر تهديدات است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران سردار سرلشگر جعفري در مراسم اربعين شهادت سردار تهراني مقدم و شهداي غدير ضمن گراميداشت ياد امام راحل و عرض درود و سلام به ارواح طيبه شهدا به خصوص شهيد تهراني مقدم و ياران شهيد وي اظهار داشت: بدون ترديد هر خصوصيتي که از شهيد مقدم ذکر مي کنيم شامل ديگر ياران شهيد او نيز مي شود.

وي افزود:‌ ارتباط عميقي بين شهيد مقدم و دوستانش وجود داشت که همين امر باعث شده بود کارهاي بزرگي را انجام داده و تاثيرشگرفي بر اقتدار ايران بگذارند.

سردار جعفري تاکيد کرد:‌آنچه که از اقتدار و عظمت ايران اسلامي و ملت ايران شاهد هستيم به لطف خون شهيدان است و اين اقتدار و شکوه که ايران را زبانزد همه جهان کرده به دو عامل عمده بستگي دارد.

فرمانده کل سپاه با بيان اينکه دين و اعتقاد به نظام اسلامي اولين عامل مهم و تعيين کننده در زمينه اقتدار نظام است افزود: دومين عامل اقتدار دفاعي ايران به دو بخش تقسيم مي شود که بخش اعظمي به دوران دفاع مقدس و بخش ديگر به دوران پس از جنگ مربوط است و شهيد مقدم در هر دو برهه نقشي اساسي در اقتدار دفاعي ايران بر عهده داشت.

وي اضافه کرد: شهيد مقدم فردي از يک منطقه کاملا مذهبي بود که در مسجد و هيات رشد کرد و در مدرسه و دبيرستان کاملا مذهبي و با روحيات انقلابي و در خانواده اي کاملا معتقد پرورش يافت.

سردار جعفري با اشاره به حضور شهيد مقدم در جبهه خرمشهر به عنوان حساس ترين محور جنگ خاطرنشان کرد:‌ اين شهيد گرانقدر هميشه به دنبال افزايش اقتدار نيروهاي ما در جبهه بود.

فرمانده کل سپاه به تلاش شهيد مقدم براي راه اندازي واحد توپخانه سپاه اشاره و تصريح کرد: تشکيل واحد تخصصي توپخانه بسيار سخت و زمان بر است اما شهيد مقدم با عشق و علاقه توپخانه سپاه را راه اندازي کرد و در عمليات والفجر 8 که بزرگترين عمليات سپاه بود واحدهاي توپخانه نقش موثري را در پيروزي رزمندگان اسلام ايفا کردند.

سردار جعفري گفت:‌ با ادامه موشک باران شهرها شهيد مقدم به فکر خنثي سازي اين حربه دشمن افتاد و پس از اينکه با طرز شليک اولين موشک خريداري شده توسط نيروهاي مسلح کشور آشنا شد نيروهاي ما توانستند علم پرتاب موشک را خودشان به کار گرفته و موشک هاي بعدي را بدون نياز به کارشناسان خارجي شليک کنند که اين امر باعث ايجاد محدوديت در موشک باران هاي دشمن شد.

وي تاکيد کرد: شهيد مقدم در هر برهه از دفاع مقدس به فکر استفاده بهينه از سلاح و تجهيزات در جبهه ها بود و پس از جنگ که توسعه يگان هاي موشکي سپاه در دستور کار قرار گرفت شهيد مقدم پيشتاز اين اقدام بود.

سردار جعفري با يادآوري تلاش هاي شهيد مقدم در عرصه موشکي اظهار داشت: با توجه به توانمندي شهيد مقدم به وي پيشنهاد جانشيني نيروي هوايي سپاه را که هم اکنون به نيروي هوافضاي سپاه تبديل شده است دادم که ايشان با رد اين پيشنهاد به من گفت که دوست دارد در قسمت تحقيقات فعاليت کند.

وي ادامه داد: شهيد مقدم احساس مي کرد کس ديگري قادر نيست کار تحقيقات را به خوبي پيش ببرد لذا خودش در اين عرصه پيشگام شد و با جمع کردن نيروهاي مومن،‌جهادي و تکليف محور، کارهاي بسيار خوبي را با سرعتي بالا انجام داد.

فرمانده کل سپاه تصريح کرد: توانمندي موشکي سپاه و نظام اسلامي در طول جنگ و پس از آن يکي از عوامل بازدارنده و تعيين کننده در برابر تهديدات دشمنان بود.

وي با بيان اينکه آمريکا به بهانه هاي مختلف به عراق و افغانستان حمله کردند اما هدف اصلي آنها ايران بود به حضور مستقيم نظاميان آمريکا در کشورهاي همسايه ايران اشاره کرد و اظهار داشت:‌امروز ايران در محاصره آمريکايي ها قرار داردو آنها تلاش بسيار زيادي کرده اند که با تکميل اين محاصره و برنامه ريزي هاي داخلي صورت گرفته توسط عواملشان در ايران عليه کشورمان عمليات نظامي انجام دهند اما توان موشکي زمين به زمين ايران يکي از عوامل اصلي بازدارنده بود که مانع از عملي شدن تهديدات دشمن شد و اگر شهيد مقدم نبود معلوم نبود که بتوانيم به توان موشکي با چنين کيفيت بالايي دست پيدا کنيم.

سردار جعفري معنويت بالاي شهيد مقدم را در کار وي تعيين کننده دانست و خاطرنشان کرد:‌حضور شهيد مقدم در عرصه هاي جهاد با دشمن و جهاد علمي سبب ساز توانمندي، استعداد و اثرگذاري او بود.

وي ايمان، اخلاص، معنويت و توکل زياد شهيد مقدم را از جمله خصوصيات بارز اين شهيد برشمرد و افزود: وي هر موفقيتي را که حاصل مي شد هديه الهي و کمک معصومين به خصوص حضرت زهرا (س) مي دانست و با توسل کم نظير موفقيت هايي را به دست مي آورد.

فرمانده کل سپاه به حالات عرفاني شهيد مقدم در واپسين روزهاي حيات وي اشاره و تصريح کرد:‌شهيد مقدم قبل از شهادت، خود را براي کار فدا کرده بود؛ وي و يارانش آرزومند شهادت بودند.

سردار جعفري در پايان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز جوانان متخصص بسياري براي ادامه کار شهيد مقدم اعلام آمادگي مي کنند و موتور انقلاب با اين ايمان ها و اعتقادات است که به حرکت در مي آيد.

/ع2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار