امير سياري:‌خلاقيت در خلق تاکتيک هاي جديد ويژگي رزمايش دريايي 90 است

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه رزمايش بزرگ دريايي 90 از سوم تا سيزدم دي ماه انجام خواهد شد گفت:‌خلاقيت در خلق تاکتيک هاي جديد بويژه در زير سطح از مهمترين ويژگي هاي رزمايش بزرگ دريايي سال 90 است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در نشست خبري به تشريح اهداف و برنامه هاي رزمايش بزرگ دريايي ولايت سال 90 پرداخت و گفت:‌ اهداف اصلي اين رزمايش نمايش عظمت و اقتدار نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و نشان دادن توان دفاعي نيروي دريايي ارتش در درياهاي آزاد و همچنين ارسال پيام صلح و دوستي به کشورهاي منطقه است.

وي در ادامه به اهداف فرعي اين رزمايش نيز اشاره کرد و گفت: از اهداف فرعي اين رزمايش مي توان به آزمايش سلاح هاي جديد، استفاده از خلاقيت ها و تاکتيک هاي جديد، نشان دادن قدرت تغيير تاکتيک در موقعيت هاي مختلف، انتقال تجربه از کارکنان قديم به نيروهاي جديد، نشان دادن قدرت نيروي دريايي ارتش در کنترل منطقه در مرزهاي مشترک، آزمايش سامانه هاي موشکي و زيردريايي هاي نيروي دريايي و همچنين نشان دادن توان نيروي دريايي ارتش در برقراري امنيت منطقه اشاره کرد.

سياري مدت برگزاري اين رزمايش را 10 روز عنوان کرد و اظهار داشت: اين رزمايش از تاريخ سوم دي ماه آغاز و تا سيزدهم دي ماه نيز ادامه خواهد داشت.

سياري در ادامه افزود: از آنجايي که يکي از منويات مقام معظم رهبري حضور گسترده تر نيروي درياي در آبهاي آزاد بوده است از اين رو به وسعت منطقه عملياتي اين رزمايش اضافه مي شود و رزمايش را در گستره منطقه اي بندر چابهار تا خليج عدن اجرا خواهيم کرد.

وي همچنين در تشريح منطقه رزمايش در بعد عملياتي و اطلاعاتي گفت: رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 در بعد عملياتي شامل تنگه هرمز، شرق تنگه هرمز، درياي عمان، آبهاي آزاد شمال اقيانوس هند تا مدار 20 درجه شمالي است و همچنين در بعد اطلاعاتي نيز اين رزمايش در آبهاي آ‍زاد شمال اقيانوس هند تا مدار 10 درجه شمالي و خليج عدن مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

سياري در ادامه به ويژگي هاي اين رزمايش اشاره کرد و گفت:‌ خلاقيت در خلق تاکتيک هاي جديد بويژه در زير سطح،‌ نوآوري و تجهيزات جديد و نوع رفتار پيش بيني شده نيروها در اين رزمايش از مهمترين ويژگي هاي اين رزمايش است.

وي در پايان ضمن انتقاد از رسانه ها در انعکاس ضعيف عمليات ناوشکن جماران گفت: عليرغم عمليات بزرگ اين ناوشکن رسانه ها آن طور که بايد به اين موضوع نپرداختند و جا دارد که رسانه ها به اين گونه عمليات ها به صورت ويژه بپردازند.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار