آسیا تایمز:

ناتو به دنبال به راه انداختن جنگ داخلی در سوریه

پایگاه اطلاع رسانی آسیا تایمز طی یادداشتی از نیت مذبوحانه نانو برای به راه انداختن جنگ داخلی در سوریه پرده برداشت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آسیا تایمز؛ پپه اسکوبار نویسنده برزیلی با درج مقاله ای فاش کرده است که ناتو قصد به راه انداختن جنگ داخلی در سوریه را دارد.

این نویسنده گفته است برای ناتو که قصد تغییر رژیم سوریه را دارد، جنگی مانند لیبی امکان پذیر نیست، حتی با وجود آن که آل سعود پیشنهاد کرد تمام هزینه های آن را بپردازد.

بنا بر این با توجه به وقوع جنگ با سوریه نشدنی است پس ناتو در سوریه به دنبال چیست؟ ناتو در حال حاضر یک مرکز فرماندهی و کنترل را در جنوب ترکیه در استان حقای تأسیس کرده که کماندوهای انگلیسی و عوامل اطلاعاتی فرانسه در آنجا گروهی موسوم به ارتش آزادی بخش سوریه ( FSA) را آموزش می دهند. هدف از این کار به راه انداختن جنگ داخلی در شمال سوریه است.

"سیبل اوموندس"، از عوامل سابق اف بی آی ، در وب سایت خود ضمن تایید این خبر گفته ممکن است یک حرکت گاز انبری در دستور کار باشد که اردن هم در آن نقش دارد.

"اوموندس"، به نقل از منابع محلی گفته است، صدها سرباز که به زبان هایی غیر از زبان صحبت می کنند در حد فاصل پایگاه هوایی ملک حسین در منطقه المرفق و روستاهای اردنی همجوار مرز سوریه سرگرم آموزش هستند.

وي می افزاید: به دلیل فشارهایی که از مقامات بالا دست بر رسانه های آمریکایی وارد می شود، این خبرها در رسانه ها منعکس نشده است.
پایگاه هوایی ملک حسین المرفق، در مرز درعه سوریه قرار دارد اخیرا اقدامات زیادی- از جمله جنبش ضد بشار اسد – در درعه اتفاق افتاده است. بنا بر اعلام خبرگزاری سنا (SANA)، نیروهای امنیتی به دست اوباش تروریست کشته می شوند، در حالی که مهاجمان خود را ارتش میهنی می دانند که به مسیرهای تامین تجهیزات نظامی حمله می کنند. ناتو با اتخاذ این حرکت گاز انبری، ناتو قصد دارد در سوریه نیز استراتژی عراق در دهه 90 میلادی پیاده کند، به این صورت که این کشور را در محاصره طولانی مدت قرار دهد و سپس برای از بین بردن آن حمله نهایی را انجام دهد.
سوريه، ليبي نيست، اين كشور بسيار كوچكتر و فشرده تر اما پرجمعيت تر است و ارتشي واقعا آماده براي نيرو دارد.

اما مهمتر از اين دو كشور فرانسه و انگليس با اتفاقاتي كه در خصوص يورو افتاده به شدت از هم فاصله گرفته اند، انگليس و فرانسه به اين نتيجه رسيده اند كه اگر آنها وارد يك جنگ سنتي با سوريه شوند، به لحاظ اقتصادي به شدت متضرر خواهند شد.
در نتيجه ناتو تصميم گرفته از طريق به راه انداختن جنگ داخلي، سوريه را به زانو در آورد و دست به تغيير رژيم بزند.

گفته مي شود ارتش آزادي بخش سوريه از 15 هزار مخالف تشكيل شده اما در ميان آنها غير نظاميان سوري كه اوباش مسلح ناميده مي شوند و سربازان مزدور نيز وجود دارد.

گروه شوراي ملي سوريه كه از اپوزيسيون معروف سوريه هستند در تئوري با جنگ پارتيزاني مخالف است اما اين دقيقا همان چيزي است كه ارتش آزادي بخش سوريه انجام مي دهد، آنها به سربازان سوري و مقامات حزب بعث (حزب حاكم) حمله مي كنند.

اكنون تاكتيك اغتشاشگران سوري آن است كه غرب را متقاعد كند حمله اي شبيه به آنچه كه در ليبي انجام داد، در سوريه اجرا كند اين ايده در غرب خريداري ندارد و فقط مورد توجه رسانه هاي وابسته قرار گرفته است.

با وجود آن كه مقر هر دو گروه، ارتش آزادي بخش سوريه و اغتشاشگران سوري در تركيه قرار دارد اما به نظر مي رسد اين دو نتوانند با هم كار كنند.
پس از اين دو گروه، نوبت به اتحاديه عرب مي رسد كه اكنون تحت كنترل هشت كشور آلت دست هستند.

تاكتيك هاي ناتو در سوريه مدتي است كه آشكار شده است . كشورهاي عضو ناتو از جمله آمريكا نمي توانند جنگ ديگري را در خاورميانه به راه اندازند كه قيمت نفت را به شدت بالا خواهد برد، به همين دليل با استفاده از خاك تركيه به آموزش مخالفان و شورشيان ضد بشار اسد روي آورده اند.تركيه هم در اين راه متضرر شده است، به ويژه در استان حتاي در نزديكي مرز سوريه، زيرا توافقنامه تجارت آزاد ميان دو كشور سوريه- تركيه لغو شده است.
اين در حالي است كه برخلاف ميل غرب، رژيم سوريه تا سقوط فاصله بسيار زيادي دارد، سوريه، براي مقابله با تحريم هاي اتحاديه عرب-تركيه روابط تجاري خود با چين گسترش داده است/ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار