فارس/

گشایش نخستین موزه فرش فارس

همزمان با پنجمین روز ایام الله دهه فجر نخستین موزه فرش فارس درشیراز افتتاح می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : مراسم افتتاح این موزه بعدازظهر امروز با حضورمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار می شود .

فریدون فعالی گفت : موزه فرش در یکی از خانه های تاریخی شیراز با تلاش یکی از مجموعه داران فرش فارس راه اندازی شد .

وی گفت : این موزه نخستین موزه فرش فارس است که طی سه سال گذشته با مرمت و احیاء خانه تاریخی کریم خان فراش ( خان صدق آمیز) افتتاح می شود .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : نزدیک به 60 فرش دستباف از فرش های خاص استان فارس در دو بخش فرش های بافت شهری و روستایی شامل دست بافته های ترکی ، لری ، عربی و تاجیک از مجموعه خصوصی هاشم صدق آمیز دراین موزه درمعرض دید عموم علاقمندان قرار می گیرد.

وی هدف از راه اندازی این موزه را حفظ و احیاءو رونق بخشیدن به یک هنر و صنعت چند هزارساله به عنوان مواریث فرهنگی ماندگار استان و کشوردانست و گفت: این موزه می تواند در ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی نیز تأثیر بسزایی داشته باشد ./س

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : این موزه با اعتبار 8 میلیارد و 200 میلیون ریال موسس و 300 میلیون ریال کمک بخش دولتی به بهره برداری می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.