بزودي افتتاح مي شود؛

بهره برداري از تلمبه خانه شهید چمران اهواز

تلمبه خانه تازه ساخت شهید چمران اهواز همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ علی زیار مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: این تلمبه خانه طرح جدیدی است که از سوی این شرکت احداث شده و مجری آن یکی از زیرمجموعه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است.

وي با بیان اینکه این تلمبه خانه روز چهارشنبه (19 بهمن) در مدار عملیات قرار مي گيرد، ادامه داد: تلمبه خانه شهید چمران در مسیر انتقال نفت خام واقع شده و شامل چهار دستگاه توربین است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: همچنین در همین روز طرح توسعه و تکمیل تلمبه خانه نظامیه اهواز بهره برداری می شود.

زيار اضافه کرد: در اجرای این طرح ها از فناوری های ساخت داخل استفاده شده است.

وی درباره خطوط لوله جدید انتقال نفت خام و فرآورده آبادان - ماهشهر که دو خط آن به صورت رفت و برگشت فرآورده قابل استفاده است، توضیح داد: این خطوط زیرزمینی جایگزین خطوط قدیمی و فرسوده روزمینی با عمر 45 تا 50 سال می شود و از نظر ایمنی و حفظ محیط زیست منطقه، به ویژه تالاب شادگان و رودخانه بهمنشیر بسیار با اهمیت است.

زیار گفت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران طرح مراقبت هوشمند از خطوط لوله را با هدف ایمنی بیشتر در دست بررسی و اقدام دارد و در اجرای این طرح، خطوط لوله جدید به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

گفتني است؛ اين شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با 14 هزار کیلومتر خط لوله سراسری (4 هزار و 500 کیلومتر خط لوله انتقال نفت خام و 9 هزار و 500 کیلومتر خط لوله انتقال فرآورده) و 175 مرکز انتقال نفت و تاسیسات، انتقال نفت خام از مبادی تولیدی به پالایشگاه ها و انتقال فرآورده های نفتی به انبارهای نفت را عهده دار است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار