فاصله دولت مجازی با دنیای قضایی در كشور ما زیاد است

یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه فاصله دولت مجازی با دنیای قضایی در کشور ما بسيار زیاد است گفت: برای از بین بردن این فاصله ها باید قوانین جدید تدوین شود.

علی نجف زاده با بیان اینکه بسترهای قانونی هنوز به طور کامل وجود ندارد و آن چه که هست به درستی اجرا نشده و یا قابل اجرا نیست به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: در حیطه دولت الکترونیکی بیشترین توفیق را در بانکداری الکترونیک به دست آورده ایم.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه امنیت و ارتباطات و حساب های بانکی ضعف هایی وجود دارد افزود: در این راستا موضوع امضای الکترونیک مطرح است و هنوز چارچوب و محمل قانونی آن مشخص و قانونمند نشده است.

وی همچنین با اشاره به قانون کپی رایت گفت: قانون کپی رایت در کشور وجود دارد اما به درستی اجرا نمی شود و با وجودی که فاصله دولت مجازی با دنیای قضایی در کشور بسیار زیاد است برای از بین بردن فاصله ها نه تنها باید قوانینی تدوین شود بلکه باید به قضاوت آموزش های فراگیری داده شود تا بتوانند در دنیای مجازی به درستی قضاوت کنند.

نجف زاده با اشاره به اینکه در خصوص استفاده از خدمات الکترونیکی نگاه ما به کشوهایی است که پیشتر این مسیر را طی کرده اند و تجربه دارند خاطرنشان كرد: اما شیوه اجرا باید با قوانین و فرهنگ خودمان تطبیق داده شود و به نوعی آن را بومی کنیم./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار