فوق تخصص قلب کودکان عنوان کرد

تولد سالانه 400 نوزاد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آذربایجان‌ شرقی

فوق تخصص قلب کودکان گفت: سالانه 400 نوزاد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مادرزادی در استان متولد می‌شود که تعداد 150 نوزاد نیازمند اقدامات درمانی در ماه اول تولد هستند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اکبر مولایی اظهار کرد: متاسفانه مادرانی که بارداری‌های پرخطر مانند ازدواج‌های فامیلی، بارداری در سنین بالا و یا پایین، مبتلایان به بیماری دیابت، مصرف‌کنندگان داروهای خاص در حین بارداری و افراد باسابقه بیماری‌های قلبی فامیلی، مستعد به دنیا آوردن نوزادان مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

وی با اشاره به سرنوشت‌ساز بودن زمان در روند و بهبود این نوزادان، بر انجام تست اکوکاردیوگرفی جنینی از هفته 18-16 بارداری همچنین تشخیص سریع و به موقع پزشکان در معاینات اولیه تولد نوزاد تاکید کرده و یادآور شد: در صورت مشاهده نوزادانی با علائمی همچون اختلاف نبض اندام‌های بالایی و پایینی همچنین اختلاف اشباع اکسیژن خون شریانی در اندام‌های تحتانی و فوقانی و تنگی نفس را سریعاً باید به مراکز قلبی ارجاع دهند.

مولایی با اشاره به اینکه نوزادان دارای بیماری قلبی متولد شده در سایر بیمارستان‌ها تا تشخیص و مراجعه مدت زمان طولانی را سپری می‌کنند، افزود: با توجه به تجهیزات و ظرفیت‌های موجود در بیمارستان قلب و عروق شهید مدنی تبریز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز قلب در شمالغرب کشور، با توسعه بخش NICU قلب کودکان، امکان بستری و درمان تعداد بیشتری از نوزادان در این مرکز فراهم شده است. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.