عشرت شايق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

زنان بايد كارآمدي و نقش مديريتي خود را افزايش دهند

عضو شوراي مركزي جامعه زينب(س) گفت: زنان نيز بايد همانند همه افراد ،كارامدي و نقش مديريتي خود را افزايش دهند و به مردم عرضه نمايند . زنان حاضردر اجتماع ما بايد ثابت كنند كه براي مبارزه با مردان و رقابت سياسي با آنان وارد عرصه رقابت نشده اند.

ناگفته پیداست که راز تداوم انقلاب دوری از تفرقه و تحکیم ارکان مودت و محبت و ترغیب و توصیه نسبت به آن بوده و مهم‏ترین عوامل تهدیدکننده بالندگی یک ملت، کاشتن بذر نفاق و کینه در سینه، پشت کردن به یکدیگر و ترک یاری هم نوعان و تبدیل الفت و محبت به پراکندگی و تفرقه است که این روزها بشدت از سوی جریان انحرافی بر طبل آن کوبیده مي شود. ضرورت وحدت ميان اصولگرايان‌‍، مشاركت حداكثري مردم در نهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي و حضور زنان در عرصه انتخابات ؛ اينها از جمله محور هاي موضوعي مهمي بود كه مارا به پاي صحبت هاي عشرت شايق ، نماينده هفتم مجلس شوراي اسلامي نشاند . وي در دوره هفتم عضو هيئت رئيسه كميسون اصل90 قانون اساسي و عضو هيئت تحقيق و تفحص بوده و در حال حاضر نيز عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران و دبير جامعه زینب (س) استان آذربايجان شرقي است.

 

ارزيابي جنابعالي از ضرورت وحدت در شرايط كنوني ميان اصولگرايان براي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي چيست ؟
بحث ضرورت وحدت ميان اصولگرايان از چند منظر قابل بررسي است . يكي از آنها اين است كه در هر انتخابات و حركت سياسي يك استراتژي توام با تاكتيك هاي متنوع تعريف و هدف گذاري مي شود كه معمولا با يكديگر متفاوت است اما شرايط سياسي شكل گرفته در دنيا و كشور منجر شده تا استراتژي، هدف و تاكتيك تنها بر روي وحدت متمركز شود . در هر حال اهم ضرورت وحدت در شرايط حاضر موقعيت خاص زماني و مكاني است كه دنيا و به نوعي نظام اسلامي در آن قرار گرفته است .
شرايط ما از لحاظ اقتصادي و سياسي شرايط ويژه اي است چرا كه فتنه 88 و گروهك انحرافي هزينه هاي زيادي را بر دوش نظام گذاشته است و اين هزينه در صورتي كه ميان اصولگرايان شكاف ايجاد كند بسيار سنگين و گزاف تر خواهد بود لذا در اين مقطع لازم است انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي راباز توليدي از انتخابات دهم رياست جمهوري داشته باشيم تا حركت ها ي نامعقول و نامأنوس سياسي ايجاد شكاف و تشتت نكند.
همچنين با توجه به بحران شرايط كنوني كه در آن قرار داريم ، گروهك انحرافي شكل گرفته در دل دولت به مراكز قدرت اقتصادي متصل بوده كه توان تخريب چهره ها و ايجاد هزينه هاي گزاف براي نظام را دارد بنابراين موارد ذكر شده وحدت اصولگرايان ميتواند امتياز ويژه اي براي آنان محسوب شود .
با توجه به انقلاب ها ي منطقه و تهديدات صورت گرفته اخير عليه كشورمان اهميت وحدت در اين مقطع چه مي باشد ؟
در شرايط حساس كنوني مخاطب و راي دهنده ما تنها " مردم "بوده كه از ميان قشر هاي گوناگون همچون حوزه علمي ، دانشگاهي ، روستايي ، كارآفرينان، جوانان ، نخبگان ، توليد كنندگان و زنان هستند و همه اين افراد در جريان انتخابات مي توانند موثر باشند و نقش اساسي دارد.
نااميدي شكننده سلطه جهاني موجب شده تا از طرفي دست به اقدامات كوري همچون ترور دست بزنند تا شايد بتوانند خوف و هراس در دل مردم ايجاد كنند و از سوي ديگر با اختلاف افكني بين صفوف اصولگرايان مانع و حدت حداكثري شوند .
اگر در هر كشوري ترور هايي نظير ترور هاي انجام شده در كشورمان صورت مي گرفت صداي مدعيان حقوق بشر بلند ميشد در حاليكه سلطه جهاني در آستانه انتخاباتي مهم در ايران به خيانت كارانه ترين و جنايت كارانه ترين حركت هاي محكوم شونده دست مي زند كه اين عمل حتي توسط پست ترين افراد نيز قابل محكوم شدن است و اينها همگي بر خواسته از حس كينه ورزي دشمن در جهت كاهش مشاركت و وحدت حداكثري ميان طيف هاي گوناگون در داخل نظام است.
در بخش اقتصادي دست هايي را وارد ميكنند تا در بخش سكه و ارز شاهد جهش هاي بي سابقه باشيم كه متاسفانه برخي غفلت ها ، فراموشي ها ،بي مهري ها ، كم كاريها و بي اعتنا يي ها ميان افراد موثر در قدرت موجب ميشود تا دشمن به راحتي در زمين ما بازي كند و اينها تماما بر خواسته از لجبازي سياسي است .
اين لجبازي هاي سياسي در چه زمينه اي بوده است ؟
به طور مثال مقام معظم رهبري در رابطه با مسائل اخيردر دنياي اسلام و انقلاب هاي منطقه حركت هاي شكل گرفته را تحت عنوان" بيداري اسلامي " نامگذاري ميكنند و سلول به وجود آمده در بطن اقدامات آنان را گفتمان بيداري اسلامي مي نامند اما برخي افراد با استفاده از ادبيات نادرست در عرصه سياسي آن را تحت عنوان بيداري انساني و بهار عربي مطرح مي نمايند .
استفاده از اين نوع ادبيات؛ يعني ما اجازه دهيم تا دشمن به راحتي در زمين ما بازي كند اما اين افراد بايد بدانند كه مردم در صورت لزوم پاسخ آنان را همچون 9 دي خواهند داد كمااينكه اين حركت هاي نامأنوس شكل گرفته از سوي برخي افراد از آن جهت است كه احساس ميكنند شايد نتوانند در آينده بر منصب قدرت باقي بمانند .
در شرايط حاضر وحدت پايه نظام سياسي در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي است و هر كس به بهانه هاي مختلف اعم از درخواست هاي نامعقول، سهم خواهي و ايجاد حركت هاي اختلاف برانگيز از اين وحدت عدول كند نه تنها به امت اسلامي خيانت كرده بلكه جنايت سياسي انجام ميدهد كه دشمن را وقيح تر و سركش تر از قبل ميكند . به همين جهت استراتژي، هدف و تاكتيك بايد بر مبناي وحدت باشد هر چند وجود سلايق گوناگون در سياست ، امري طبيعي است اما اگر قرار باشد سلايق حرف اول را بزند و اصول حرف دوم را ، هزينه هايي را متحمل نظام مي كند كه براي مردم جذبه ایی نداشته و تنها آنها مقاومتر ومحکمتر ميكند .
وحدت حول محور هاي ديني و ارزشي انقلاب اسلامي چه تاثيري در فضاي سياسي كشور مي گذارد ؟
وحدت رويه موجب نزديكي قلوب به يكديگر شده و ايجاد الفت و دوستي ميكند لذا هر قدر الفت و دوستي بيشتر باشد دامنه ارزش هاي ديني و روحيه اسلامي تقويت مي شود چراكه وحدت يك نوع ذكر الهي و ضد ارزش هاي ديني- الهي است . همانگونه كه در قرآن نيز گفته شده وحدت موجب آرامش، ايجاد اطمينان و حماسه افريني ميشود كه حماسه نيز جزو ذات پايدار انقلاب اسلامي است . در نتيجه اگر ما حركتي خنثي و بي تفاوت را داشته باشيم حماسه هاي قبلي در انقلابمان زير سوال مي رود .
هيچ فردي حق ندارد اصول ديني و ارزشي را كه وارث اين انقلاب ،خون بهاي شهدا،جانبازان و ايثارگران بوده زير پا بگذارد و ثمره ي يك قرن را ضايع گرداند . وسوسه ي درون و وجدان بيدار در هر شخصي موجب مي شود تا اصول انقلاب را حفظ كند به اين دليل كه ميداند وحدت ، دژ محكمي در برابر توطئه دشمن است و محور اين وحدت نيز ولايت مطلقه فقيه است .
استراتژي حفظ كرسي هاي مجلس و نجات آن از چنگال گروهك انحرافي و تفاله هاي باقي مانده از فتنه88 وحدت مي طلبد تا شاهد انقلاب سومي باشيم . انقلاب اول،انقلاب اسلامي بود ؛انقلاب دوم تسخيز لانه جاسوسي و انقلاب سوم ،سركوب گروهك انحرافي است كه اميدواريم 12 اسفند زباله دان تاريخ براي دفن سلطه جويان و منفوران دنيا باشد كه با فرو ريختن استخوان هاي استكبار جهاني شاهد توسعه كلمه "توحيد" در جهان باشيم.
وحدت حداكثري چه تاثيري در ديدگاه عموم مردم مي گذارد ؟
هر كجاكه آرامش و تومأنينه شكل گيرد، جذب حداكثري را شاهد هستيم و بالعكس هر كجا درگيري و مناقشه حاصل شود دفع مردم را حاصل ميكند لذا اگر موضع گيري منفي عليه يكديگر در ميان گروه ها وجود نداشته باشد مردم منزجر نخواهند شد . در عين حال كه الفت ،محبت و نزديكي رفتار ها و نيز رقابت سالم سياسي در مردم اثر مثبت گذاشته و مهم ترين اثر آن تقويت سازمان راي و افزايش مشاركت مردم است .
وحدت موجود ميان تمامي طيف هاي اصولگرايان در مجلس اينده و نيز انتخابات پس از آن تاثير گذار است ؟
در حالت كلي وحدت خروجي هاي مثبت و كارامدي را ميتواند داشته باشد كه يكي از اين خروجي ها تاثير مثبت آن در انتخابات بعدي است چراكه اگر مجلس از اصولگرايان ولايي تشكيل شود اثرات خود را هم در صفوف به هم پيوسته مردم و هم در انتخابات ارزشي و ساختاري رياست جمهوري يازدهم و شوراي شهر و روستا نمايان مي سازد .
مجلس خوب ،قوي،كارامد و اصولگرا توان ايجاد گفتمان واحد را براي مردم دارد و اصل نظارت را تا اخرين لحظه حفظ مي كند بنابراين مي تواند نقطه قوتي در انتخابات بعدي شود و با بها دادن به بيداري اسلامي و سركوب فتنه 88 و گروهك انحرافي جهاد اقتصادي را بارور كند.
محقق شدن وحدت و رسيدن به كرسي هاي وحدت بخش مجلس نهم ،در شكل گيري دولت يازدهم و شوراي شهر و روستا موثر است چراكه كار را تخصصي تر ،فني تر ؛ همراه با تقویت زير ساخت هاي اسلام ناب محمدي(ص) ميكند كه بر پايه ي ولايت فقيه است به همين علت برخي افراد در تلاطم هستند به اين دليل كه تصور مي كنند در قدرت دولت يازدهم جايي نخواهند داشت اما شعور سياسي بالاي مردم مجلسي كار امد با روش هاي مبتني بر وحدت ارزشي اسلامي را رقم مي زند كه محصول آن نيز حضور گسترده مردم در انتخابات رياست جمهوري يازدهم و شوراي شهر وروستا خواهد بود .
پرهيز از سهم خواهي در مواضع اصولگرايان چه تاثيري دروحدت حداكثري مي گذارد ؟
اگر ما از اين زاويه نگاه كنيم كه اولين وظيفه ما مسئله مشاركت و حضور گسترده مردم است و اينكه چه گفتمان وچه موضوعات كليدي براي ظرفيت سازي مشاركت مردم موجود است؛اولين قدم "آتش بس" ميان قوا است كه زمينه وحدت را فراهم مي سازد چون مردم بايد احساس كنند نماينده آنان روحيه ي خود انتقادي داشته و در راستاي خدمت،پيشرفت،مبارزه با فقر و فساد ،مبارزه با فتنه و انحراف و اعتلاي كلمه وحدت به وجود آمده است .
نمايندگان بايد به جاي سهم خواهي ،خواهان حضور افراد شايسته به مجلس باشند كه يقين دارند رسيدگي به درد مردم دغدغه اصلي آنان است لذا از وعده هاي پوپوليستي و بدون پشتوانه پرهيز كنند و با مقدم دانستن معزلات اجتماعي ،اقتصادي،اشتغال و كارآفريني ؛ مجلسي توأم با اسلام روحانيت مدار در كمال آرامش و عقلانيت را رقم زنند .
مبحث سهم خواهي به دليل عدم برخورداري از عقلانيت وحدت بخش ،حركت زيبنده اي است و در همين جا جايز است كه به تمامي سهم خواهان توصيه كنم با برخي حركات نامرغوب و ناشايست خود را آلوده نكنند چراكه سهم خواهي به نتيجه نخواهد رسيد و تنها حاصل آن مأيوس كردن مردم است و اين مهم هرگز قابل بخشيدن نخواهد بود .
نمايندگان بايد به اين موضوع فكر كنند كه منافع ملي در راستاي وحدت است و بايد پيشنهاد وجود مجلسي كارآمد را دهند كه با هزينه كمتر محصول بيشتري را داشته باشيم لذا هرگونه سهم خواهي فردي،تشكلي،حزبي،خانوادگي از سوي افراد منجر به دفع شدنشان از سوي مردم مي شود به اين دليل كه مردم از حركت هاي انحصار طلبانه به شدت متنفر و منزجر هستند .
آيا وحدت حداكثري زمينه حضور و مشاركت بيشتر مردم در انتخابات را فراهم مي سازد و در حالت كلي بسترهاي مشاركت مردم در داخل نظام چگونه ايجاد مي شود ؟
از آنجايي كه امتياز وحدت بسيار بالا است در نتيجه وحدت صد در صد زمينه حضور و مشاركت بالاي مردم را فراهم مي كند .
ابتدا در اينجا سولاتي مطرح است كه چرا در سال جهاد اقتصادي ،وقوع حركت نامطلوب در بازار سكه و ارز براي برخي مسئولين ما عادي است ؟ چرا تحركي ندارند؟ چرا پاسخگوي مردم نيستند ؟ چرا برخي افراد با سكوت خود در برابر حركت نامناسب اقتصادي فشار وارد شده بر مردم را چندين برابر كرده اند؟
سكوت برخي مسئولين و نگاه بي تفاوت آنان به اين تحول اقتصادي كمتر ازازگناه فتنه گران نيست.
پس از نظر شما عملكرد مسئولين ونمايندگان در نرخ مشاركت مردم تاثير گذار است ؟
صد در صد، چراكه نمايندگان حداقل در نطق هاي ميان دستور مجلس حتي اشاره اي هم به اين مباحث نكردند ؛ توقع مردم اين است كه نطق هاي ميان دستور مجلس آواهاي مقطعي و فصلي نباشد . مردم ما انتظار دارند در برابر فشار هاي اتحاديه اروپا موضع گيري هاي جدي انجام شود .
به طور مثال نماينده اي در نطق ميان دستور خود ممنوعيت واردات كلي لوازم ارايش و پيرايش را كه همگي از برندهاي پاريس ،نيويورك و لندن است ووارد کشور ميشود را مطرح سازد ،.چراكه ما زير فشار تحريم درحال پرداخت هزینه هستیم و لارم است برای کشورهای تحریم کننده ،ماهم هزینه ایجاد کنیم ..
مردم بايد بدانند كه نمايندگان آنان در خانه ملت غيرت دارند كه حداقل در برابر تحريم ها ، تهديد به تحريم مي كنند . ما نبايد بازار مصرف اروپا باشيم و در آنجايي كه توليد علم داريم دانشمندان را ترور ميكنند و آنجايي كه توليد دانش داريم ،. اقدام به ترورهای کور بزنند .
ساير بستر هاي مشاركت مردم در انتخابات چيست ؟
اميد بخشي، تقويت عقلانيت، وحدت ، بصيرت ،اولويت قرار دادن مشكلات جوانان ،اولويت قرار دادن انتخابات ، تقويت روحيه ي ملي و استقلال آزادي همگي زمينه ساز بستر هاي مشاركت مردم است .
اگر مسئله و معظل اشتغال تاحدی سامان یابدجوان خود مي داند چگونه ازدواج كند ؛ بنابراين در حوزه جوانان سه الف اشتغال ازدواج و آرامش داراي اولويت است كه اين موارد نيازمند افراد پاك دستي است تا با تقويت توليد ،مصرف گرايي را كاهش داده و زمينه اشتغال را فراهم سازند . همچنين درك خوب از نياز ها و درد هاي مردم توسط مسئولين و نمايندگان ،حضور مردم را پر رنگ تر ميكند . هر چند وجود مسولين ونمايندگاني كه با درد مردم فاصله دارند بسيار اقل است اما مهم وجود و اثبات افراد دلسوز است تا درصد اميد و مشاركت مردم فزاينده شود .
آيا ميزان رضايتمندي مردم از مجلس هشتم و نمايندگاه آن به گونه اي بود است كه زمينه جذب مشاركت حداكثري مردم را فراهم سازد؟
مجلس هشتم در زمينه هدفمندي يارانه ها ،برنامه پنجم و بحث اخير ارتباط با انگليس عملكرد خوبي را داشت اما كاركرد آن به خصوص در زمان طراحي فتنه تا شكل گيري آن به سمت و سويي نميرفت كه مردم انتظار داشتند و همچنين درگيري هاي لفظي ميان دولت و مجلس به نوعي مردم را از برخي افراد دلشكسته كرد . (همچنين درگيري هاي لفظي ميان دولت و مجلس به نوعي مردم را آزار داد.)
اميدواريم مردم بابصیرت بالاودرک موقعیتهای سیاسی برخی از عملكرد های غیر قابل قبول مجلس ،كميسون ها و .... را به پاي همه نظام ننويسند و مردم با شركت پرشور خود ،چشم طمع داشتگان به انقلاب و نظام را مثل همیشه نااميد كنند . مردم بصير ايران شايد از افراد سلب اعتماد كنند اما هميشه از نظام و شاكله و ساختارانقلابي آن دفاع کرده اند. و ودراین مرحله نیز سعي خواهند نمود با انتخاب افراد اصلح كه در صدد جبران نقصان هاي گذشته هستند شايسته گزيني انجام دهندبه پاي همه نظام ننویسند و مردم با شركت پرشور خود ،چشم طمع داشتگان به انقلاب و نظام رامثل نااميد كنند .
در حالت كلي چند درصد از عملكرد مجلس فعلي را موفق مي دانيد ؟
65 درصد ، شايد با ارفاق 70 درصد
ارزيابي شما از تاثير رسانه ها و اصحاب رسانه در جذب مشاركت گسترده مردم چيست ؟
حوزه رسانه آيينه تمام نماي مردم است ،تبيين موارد گوناگون در نظام ،شفاف سازي،روشنگري،عملكرد اميد بخش افراد ،اطلاع رساني ديدگاه ها و مشخص نمودن مواظع افراد بر عهده ي رسانه هاست كه اگر رسانه ها (مكتوب ،مجازي،ديداري-شنيداري) ناديده گرفته شوند جامعه ناديده گرفته شده است .
رسانه ها باتوجه به ظرفيت و پتانسيل خود جايگاه اثر گذاري را در انتخابات دارند و با تسري بحث وحدت توان گسترده تر كردن حركت مردم را دارند.اینک در آستانه یکی از رویدادهای تاریخی کشور یعنی برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتظار به حق مردم از مطبوعات کشور اعم از سراسری و محلی این است که بار دیگر رسالت الهی خود را در نظر گرفته و سطور خود را صرف بازگویی حقایق و بیان ارزش ها و آرمان های ملت فهیم و مقاوم ایران نمایند و راههای دستیابی به قله های افتخار را با توجه به پتانسیل ها و محدودیت های موجود نشان داده و امید و نشاط را بیش از پیش در جامعه جاری سازند تا زمینه برگزاری انتخاباتی آگاهانه و متعهدانه در کشور فراهم شود که این امر در واقع لازمه انتخاب شدن افراد اصلح، مومن، متعهد، کاردان، ساده زیست و مردمی، شجاع و در یک کلام نماینده ای لایق برای ملت سرافراز ایران است همان لیاقتی که نزد گرویدگان به کانون های ثروت و قدرت و وارد شدگان به مسابقه ثروت اندوزی یافت نخواهد شد.

آيا تنوع كانديدها و تكثر برنامه هاي آنان و نيز ايجاد روحيه ي اميد ،ضريب اطمينان مردم را افزايش خواهد داد و آيا اين مهم موجب مشاركت فعالتر مردم مي شود ؟
تنوع چهره ها ، استفاده از چهره هاي تازه نفس و جوان ،شيوه برخورد ،روش تبليغاتي ،ارائه شاخص ها ،نحوه ارتباط و شفاف سازي سطح زندگي آناندر جذب مشاركت مردم تاثير گذار است .( حذف جمله )
با توجه به اينكه زنان نيمي از جمعيت جامعه محسوب مي شوند ،نقش آنان و سهمشان در تعيين سرنوشت سياسي و آينده كشورشان چيست ؟
همانگونه كه حضرت امام فرمودند : زنان در مقدرات اساسي كشور پيشگام بوده و دخالت اساسي داشتند .
زنان نيز بايد همانند همه افراد ،كارامدي و نقش مديريتي خود را افزايش دهند و به مردم عرضه نمايند . زنان حاضردر اجتماع ما بايد ثابت كنند كه براي مبارزه با مردان و رقابت سياسي با انان وارد عرصه رقابت نشده اند . بر اساس اينكه هدف شايسته گزيني است بايد افرادي انتخاب شوند كه انساني فكر ميكنند نه كساني كه باورهاي زنانه و يا مردانه دارند چراكه نماينده زن حاضر در مجلس تريبون اقشار زن مختلف در جامعه است كه از سوي جامعه زنان انتخاب شده است .
ارزيابي شما از عملكرد زنان مجلس هشتم چيست و آيا موافق افزايش نمايندگان زن هستيد ؟
زنان حاضر در مجلس هشتم شايد زحمت هاي زيادي كشيدند اما در ارائه ي آن به جامعه ضعيف عمل كردند چراكه انتظار بود در نطق ها ، رفتار ها ،حركت هاي اجتماعي وسخنراني ها ، حركت هاي ارزشي زنان را مطرح سازند . به اين معنا كه زنان ما تنها زنان خانه دار ويا سرپرست خانوار و يا زنان شاغل و ورزشكار نيستند بلكه زنان ما مجموعه رنگين كماني از پازل زيباي فعاليت هاي آشكار و پنهان هستند.
انتظار است تبديل به خبرگزاري نشويم و نظريه توليد كنيم هرچند مجموعه زنان حاضردر مجلس هشتم زحمت كشيدند اما نياز به اطلاع رساني بيشتري بود .
اگر تعداد زنان حاضر در مجلس افزايش يابد قطعا نرخ مشاركت و عمليات سازنده تر افزايش پيدا ميكند در نتيجه لازم است ساز و كار به گونه اي باشد تا زنان توانمند بيشتري به مجلس راه يابند اما از آنجايي كه خانم ها به حوزه هاي اقتصادي وصل نيستند توان اطلاع رساني كافي در معرفي خود به جامعه انتخاباتي را ندارند.
با توجه به اينكه شما نماينده مجلس هفتم بوديد ارزيابي شما از قياس ميان اين دو مجلس چيست ؟
مجلس هفتم و پنجم جزو مهم ترين و قوي ترين مجالس بود و مجلس هشتم به دليل مجادله هاي بي پايان و نابالغانه برخي افراد با دولت افت زيادي پيدا كرد . دفاع افراطی از دولت ویا مجادله هاي بي پايان و نابالغانه برخي افراد با دولت افت زيادي پيدا كرد دولت نيز با حركت متقابل، مقابله به مثل كرد كه اين وضعيت مجلس هشتم و دولت دهم را تا حدي ضعيف كرد .
مجلس نهم چگونه مجلسي بايد باشد و پيش بيني مي كنيد سهم اصولگرايان در آن چه ميزان است ؟
مجلس نهم با بصيرت مردم و شايسته گزيني از ميان افراد ولايت مدار و خالص خواهد بود كه در راه مبارزه با فساد اخلاقي ،اقتصادي،جريان فتنه و گروهك انحرافي تلاش مي كنند و با شجاعت و كار آمدي و وحدت خود دشمن را دلسرد خواهند كرد؛ البته اگر اصولگرايان سهم خواهي را كنار بگذارند و نسبت به يكديگر حركت هاي منطقي همراه با عقلانيت و اميد بخشي ايجاد كنند ،مجلس نهم متشكل از اكثريت اصولگرايان كارآمد ،توانمند و ولايتمدار خواهد بود.

مستحضر هستيد كه دشمن در اين دوره هدف كاهش مشاركت عمومي رادارد و اگر هم كه مشاركت گسترده باشد در صدد است نا آرامي هاي گذشته را مجددا تكرار كند . به نظر شما چه كاري بايد انجام دهيم تا مردم پر رنگ تر از هميشه حضور گسترده داشته باشند ؟
اگر كانديداها حركت قانونمند داشته باشند ،هواداران آنان نيز در چهاچوب قانون حركت مي كنند در نتيجه دشمن نمي تواند توطئه اي را بر پا سازد بنابراين اگر كسي احساس كند كه پس از انتخابات حقي دارد بايد با مراجعه به مراكز قانوني آن را مطرح سازد چراكه هيچ كس در هيچ جايگاهي نبايد تحريك كننده وسواس خناس باشد.
همه بايد بدانند اينبار اگر توطئه اي رخ دهد مردم نخواهند بخشيد و پاسخي كوبنده تر از 9 دي مي دهند . لازم است در اين مقطع اصولگرايان و نيروهاي ولايي با كياست ويژه ،حركت خود را توأم با وحدت و بصيرت به جلو ببرند تا انگيزه مردم براي مشاركت گسترده ،افزايش پيدا كند./ج

مصاحبه از نيره ساري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار