کرمان /

نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان رتبه دوم تولید برق رادرکشوردارست

مدیرکل نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان با رقمی بالغ بر 1900مگاوات تولید برق ، دومین نیروگاه کشور از نظر تولید برق است.

مجیدتیرافکن درگفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی در20کیلومتری اتوبان کرمان به رفسنجان به مساحت120هکتاربناگردیده، اظهار داشت:65هکتار از این مساحت به دلیل آلودگی محیط زیست به فضای سبز اختصاص دادشده است.

تیرافکن با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان با رقمی بالغ بر 1900مگاوات تولید برق ، دومین نیروگاه کشور از نظر تولید برق است اظهار داشت: این نیروگاه مشتمل بر 8 واحد گاز و 4 واحد بخار با ظرفیت توربین های گازی است .

وی تصریح کرد: سوخت اصلی این نیروگاه ، گاز طبیعی بوده وسوخت پشتیبان آن گازوئیل است که در مخازن 20 میلیون لیتری ذخیره ومورد استفاده قرار می گیرد که روزانه حدود 5/6 میلیون متر مکعب گاز یا گازوئیل مصرف می شود.

تیرافکن گفت: میزان مصرف سوخت گاز و گازوئیل نیروگاه به ازای هر مگاوات تولید انرژی الکتریکی در حالت سیکل باز به ترتیب 335 متر مکعب با 335 لیتر با10 درصد تقریب می باشد.

وی با اشاره به عملیات احداث این نیروگاه از سال 1387 آغاز و اولین واحد آن در تیر ماه 1380 به بهره برداری رسیده ، تصریح کرد: از ویژگی های شاخص نیروگاه کرمان می توان به ، تجهیزات اتوماتیک ، سرعت قرارگیری در شبکه ، استفاده از سوخت مختلط ، کنترل آلاینده ها ی زیستی محیطی و استفاده از بویلر مشعل دار اشاره کرد.

تیر افکن گفت: راندمان نیروگاه از 33 درصد در حالت عادی به 50 درصد در حالت سیکل ترکیبی و استفاده از همه خروجی های تولید رسانه شده است.

وی با اشاره به اینکه 98 درصد از این نیروها ی فعال در این نیروگاه بومی هستند ،اظهار داشت: حدود 420 نفر نیروی ماهر و متخصص در این شرکت کار می کنند.

مدیر شرکت سیکل ترکیبی افزود: در ارزیابی عملکرد این نیروگاه در سال 1388 رتبه نخست را در بین نیروگاه های کشور بدست آورد و همچنین در سال های مختلف به دلیل کنترل پیک بار مصرف درتابستان رتبه اول و دوم رادر کشور کسب کرده است.

تیرافکن افزود: در سال جاری تولید برق در نیروگاه کرمان بیش از 9 میلیون و250 هزار مگاوات بوده که تا پایان دی ماه امسال بیش از 8 میلیون و500 مگاوات شده که این میزان برق تادی ماه سال جاری ، 6/3 درصد به میزان تعهد شده، افزایش یافته است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.