هيماليانوردي در توچال

دومين مرحله اردوهاي آموزشي و انتخابي هيماليا نوردان تهران طي روزهاي 27 و 28 بهمن در توچال برگزار مي شود.


كاوه كاشفي، رئيس هئيت كوهنوردي تهران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: از سري اردوهاي آموزشي و انتخابي هيماليانوردان تهراني دومين مرحله با حضور آقايان و بانوان كوهنورد ملي روزهاي 27 و 28 بهمن در توچال برگزار مي شود.
وي تصريح كرد: بانوان كوهنورد كه تعداد آنها در حدود 15 نفر است در قسمت مسير اصلي توچال و آقايان كوهنورد كه در حدود 30 نفر هستند در بخش چهار پالون فعاليت خواهند كرد.
كاشفي در ادامه گفت: به احتمال زياد اين اردوها در 12 مرحله برگزار خواهد شد و تا پايان بهار 91 طول خواهد كشيد.
وي اشاره كرد: اين اعزام منوط به كسب مجوز هاي لازم از سوي مراجع مربوطه، شوراي برون مرزي و فدارسيون كوهنوردي مي باشد.
كاشفي ياد آور شد: بعد از پايان اردوها و كسب مجوز لازم تصميم مي گيريم به كدام منطقه رهسپار شويم كه به احتمال يا هيمالياي پاكستان يا هند است.
وي اظهار داشت: اما تلاش مي كنيم يك اسپانسر براي اعزام تيم پيدا كنيم و اگر اين امر مسير نشد در صورت اعزام بخش را خود نفرات متقبل مي كنند و بخش ديگري را هئيت در نظر خواهد گرفت.
كاشفي گفت: اولين مرحله از اين اردوها همزمان با صعود سراسري كوهنوردان تهراني در روزهاي 12- 14 بهمن در منطقه لواسانات برگزار شد صورت گرفت.

وي ياد آور شد: هيماليا نوردان تهران مرداد سال جاري به قله 7284 متري پاسوپيك اعزام و موفق شدند آن را فتح كنند.
كاشفي گفت: در اين اعزام 15 نفر از آقايان و بانوان كوهنورد به همراه كادر سرپرستي رهسپار شدند و افتخار ديگر براي بهمن كسب كردند.

وي اضافه كرد: قله پاسوپيك را در 15 سال گذشته نتوانسته فتح كند و اين بدليل شرايط سخت منطقه بوده است و تيم تهراني بعد از اين مدت موفق به صعود آن شده است.

كاشفي درادامه گفت: در بخش بزرگسالان اعزام برون مرزي نداريم و نيازي به آن نمي بينم چرا كه آنها خودشان از طريق گروهها و باشگاههاي كوهنوردي اقدام مي كنند.

وي گفت: در بخش اعزام هاي بين المللي هيئت دو موضوع را سرلوحه خود قرار داده و اينكه در صعودهاي برون مرزي از باشگاه ها و گروه هاي كوهنوردي حمايت مي كند و براي سنين پايه اردوهاي پايه مي گذارد.

كاشفي گفت: هدف از اعزام هاي برون مرزي بالا بردن سطح كيفي هيماليا نوردي استان و اگر هم زمان نفرات اعزام نشدند با شركت در اردوهاي آمادگي هميشه آماده باشند.

وي اشاره كرد: در هيئت استان بامشكلات مالي روبرو هستيم و براي اينكه بتوانيم هزينه هايمان را داشته باشيم با برخي از شركت ها و سازمانهاي خود قرار دارد و آنها از ما پشتيباني مي كنند و يك سري فعاليت كه انجام مي دهيم در آمدزايي داريم.

كاشفي يادآور شد: در برخي برنامه ها نيز خود كوهنوردان هزينه خود را پرداخت مي كنند و به صورت مشاركتي به اجراي صعود مي پردازند.

وي تاكيد كرد: حمايت اين شركت ها و سازمانها باعث شده است كه طي اين 4 سال اقدام به برگزاري صعودهاي هيماليا نوردي، انجام ليگ سنگنوردي، اعزام به مسابقات و بسياري موارد شده است.

كاشفي گفت: كوهنوردي و ورزشهاي تابعه آن علاقه مندان زيادي دارد وحضور گسترده آنها در صعودها و اجراي رقابتها نشانگر اين امر است.

وي خاطر نشان كرد:‌افرادي كه به ورزشهاي كوهنوردي علاقه مند هستند بايد دوره هاي آموزشي مناسب را طي كنند و با شركت در مسابقات و صعودها توان خود را محك بزنند./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار