خوزستان /

سرمازدگی خسارت زیادی به محصولات زراعی خوزستان وارد كرد

مدیر زراعت سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: افزون بر 70 روز فقدان بارندگی و برودت و سرمای شدید در خوزستان طی هشتاد ساعت موجب بروز خسارات زیادی به محصولات زراعی استان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی این سازمان، 'محمد قاسمی نژاد' با اشاره به خسارت 12 درصدی سرمازدگی به مزارع گندم آبی در سطح 280 هزار هكتار و جو آبی در سطح 15 هزار هكتار، میزان خسارت برآورد شده این دو محصول را به ترتیب 500 و 12 میلیارد ریال ذكر كرد و افزود: 35 هزار هكتار از مزارع سبزی و صیفی استان نیز تا 32 درصد دچار سرمازدگی شدند كه باعث بروز خسارتی معادل 700 میلیارد ریال شده است.

وی سطح مزارع خسارت دیده سیب زمینی استان را پنج هزار هكتار اعلام كرد و ادامه داد: این محصول با 45 درصد خسارت ناشی از سرمازدگی، بیشترین درصد خسارت را داشته است و در مجموع مبلغ 225 میلیارد ریال خسارت به تولید این محصول واردشده است.

قاسمی نژاد به خسارت وارد شده به حبوبات اشاره كرد و گفت: درهمین ایام پنج هزار هكتار از مزارع زیر كشت حبوبات با خسارت 25 درصد متحمل 165 میلیارد ریال خسارت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد كشاورزی خوزستان با اشاره به طبیعت حساس محصول نیشكر نسبت به سرما از خسارت 30 درصدی مزارع نیشكر در سطح 102 هزار هكتار خبر داد و میزان این خسارت را یك هزار و 836 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: بیشترین رقم خسارت سرما زدگی در استان مربوط به این محصول است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.