کتابخانه مؤسسه علوم اسلامی – انسانی به آثار مجمع جهانی اهل‌بیت‌ تجهیز شد

کتابخانه مؤسسه تحقیقاتی علوم اسلامی – انسانی دانشگاه تبریز (سه علامه تبریزی) به آثار مجمع جهانی اهل بیت (ع) تجهیز شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام علی عباس‌زاده افزود: در پی درخواست موسسه سه علامه دانشگاه تبریز از مجمع جهانی اهل بیت (ع) در قم، کتابخانه این موسسه تحقیقاتی در حوزه علوم اسلامی – انسانی به آثار برجسته مجمع اهل بیت (ع) مجهز شد.

به گفته وی، این اقدام در زمینه غنی‌سازی کتابخانه برای بهره‌برداری محققان به ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه در حوزه علوم اسلامی – انسانی صورت گرفته است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی علوم اسلامی – انسانی دانشگاه تبریز یادآور ‌شد: موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی– انسانی سه علامه تبریزی مهرماه سال 87 با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور ایجاد محیط مناسب برای انجام پژوهش­های بنیادی در مورد علوم اسلامی – انسانی با گرایش ویژه به تفکر معاصر ایران اسلامی و جهان اسلام و دیگر حوزه‌های فکری معاصر و نیز دستگیری و تشویق محققان و پژوهشگران عرصه اندیشه در دانشگاه تبریز تاسیس شده است.

انتشار سه نشریه علمی، تخصصی در زمینه­های ادبیات و عرفان، فلسفه و کلام همچنین فقه و حقوق، برگزاری نشست­های علمی، برپایی کرسی­های آزاداندیشی و نظریه­پردازی، انتشار بیش از 50 عنوان کتاب و حمایت از پایان­نامه­های دانشجویی در مقطع دکترا از جمله فعالیت­های مؤسسه تحقیقاتی علوم اسلامی – انسانی است.

این موسسه دارای درجه علمی ترویجی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.