خوزستان:مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی اعلام كرد؛

ایران در دانش صنعت دریایی خودکفا شده است

مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی گفت: با انتقال سکوهای دریایی در حال ساخت در این شرکت، بلافاصله عملیات لوله‌گذاری در میادین مشترک ایران و قطر در عمق 70 متری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛عباس حاج‌قاسمی اظهار داشت: در حال حاضر عملیات ساخت سه‌پایه‌ها جکت‌ها و سکوهای دریایی برای انتقال به میادین مشترک ایران و قطر در منطقه نفتی عسلویه با سرعت هر چه تمامتر در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات لوله‌گذاری در عمق خلیج فارس در انتظار تکمیل زیرساخت‌هایی همچون نصب پایه‌ها و سکوهای دریایی است.
مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 230 کیلومتر لوله‌گذاری دریایی در فاز 15 و 16 پارس جنوبی انجام شده است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا اوایل سال آینده عملیات لوله‌گذاری این دو فاز مشترک گازی در عمق آب‌های نیلگون خلیج‌فارس به پایان خواهد رسید.
حاج‌قاسمی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان‌بندی تا تابستان سال آینده نصب چهار جکت، سه پایه چهار پل و دو عرشه سنگین در خلیج‌فارس به پایان برسد.
مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر با اشاره به اینکه همه این مراحل توسط متخصصان داخلی صورت می‌گیرد اظهار داشت: برای انجام عملیات‌های مختلف لوله‌گذاری، نصب سکو و جکت‌های دریایی هیچ نیازی به استفاده از نیروی خارجی وجود ندارد و ایران اسلامی در خصوص دانش این صنعت خودکفا است.
وی افزود: در حال حاضر تنها در بخش تامین برخی از تجهیزات نیازمند کشورهای خارجی هستیم که امیدواریم در این خصوص نیز با درایت و تلاش متخصصان داخلی شاهد خودکفایی باشیم.
حاج قاسمی در ادامه گفت: تاکنون دو جکت هر کدام به وزن تقریبی 2 هزار و 500 تن در خلیج‌فارس نصب و راه‌اندازی شده است.
وی ابرازامیدواری کرد: با تلاش جوانان ایرانی شاهد بالندگی بیش از پیش کشورمان در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.