سعید جابری انصاری:

از دانلود بی رویه فیلم ها جلوگیری به عمل خواهیم آورد

دبیرستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری گفت:مذاکراتی کرده ایم تا از دانلود بی رویه فیلم ها به صورت اینترنتی جلوگیری به عمل آوریم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛نشست خبری اتحادیه ويدئو رسانه صبح امروز با حضور سعید جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت ازآثار فرهنگی و هنری،فروتن مدیر کل دفتر همکاری هاي سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد،نوروزی رئیس اتحادیه ويدئو رسانه های ایران و انصاری رئیس اتحادیه صنایع لوح های فشرده ایران و جمع کثیری از اهالی رسانه درمرکز مبارزه با توزیع غیر مجاز محصولات فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم؛نوروزی رئیس اتحادیه ويدئو رسانه در ایران گفت:ما از فروشگاه هایی که محصولات سمعی و بصری را عرضه می کنند؛حمایت می کنیم و بعد از اینکه شرکت های پخش را شناسایی کردیم؛در طرح ما قرار گرفتند.

سعید جابری انصاری،دبیرستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی در ادامه گفت:محصولات فرهنگی ما در سطح جامعه به صورت cd,dvd هستند که هولوگرامی طراحی شده که از سال 91 در وزارت ارشاد بر روی آثار فرهنگی الصاق می شود و بعد از نهادینه شدن این هولوگرام اگر محصولی این آرم مخصوص را نداشت از فروش آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

در ادامه مراسم فروتن،مدیر همکاری های سمعی،بصری و نمایش خانگی تصریح کرد:با کمک دوستان در بخش های مختلف تلاش کرده ایم مسائل و چالش های مختلفی را که شبکه با آن دست به گریبان است را حل کنیم.ما در آستانه تحویل سال نو شاهد رونقی در فروش محصولات خانگی هستیم و این رونق کمک می کند راه هرگونه سواستفاده بسته شود و در صورت اجراي موفق طرح درصدد گسترش آن در سطح کشور هستیم.
در ادامه مراسم؛نوروزی اظهارداشت:تا امروز تمامی موسسات ویدیو رسانه مجاز شناسایی شدند و در حال فعالیت هستند و 9 شرکت هستند که به وزارت ارشاد اعلام شده که ما درحال بررسی هستیم و اگر مشکلی نداشته باشند؛آنها نیز می توانند عرضه کننده محصولات فرهنگی باشند.

همچنین؛بر اساس مصوبه شورای هماهنگی و ساماندهی نمایش خانگی با حمایت مدیريت کل سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،اتحادیه ویدئو رسانه ایران، انجمن ویدئو رسانه،اتحادیه تولیدکننده لوح فشرده،موسسسه رسانه های تصویری،ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری با همکاری پلیس و امنیت و نیروی انتظامی،جهت ساماندهی شبکه های پخش محصولات نمایش خانگی و جایگاه های عرضه کننده محصولات نمایش خانگی موارد ذیل را در سراسر کشور به اجرا درمی آورد.

1-توزیع و پخش محصولات نمایش خانگی فقط توسط موسسات ویدئو رسانه و شبکه های پخش مجاز اعلام شده توسط مدیریت سمعی و بصری وزارت ارشاد که دارای مجوز از وزارت بازرگانی و اتحادیه ویدئو رسانه ایران می باشند؛انجام می پذیرد و لذا توزیع و پخش محصولات نمایش خانگی توسط سایر شرکت ها غیر مجازمی باشد و بامتخلفین برخورد خواهد شد.این طرح از اول بهمن به اجرا در آمده است.

2-تمامي متصدیان فروش موسسات ویدئو رسانه و شبکه های پخش می بایست دارای مجوز فعالیت از اتحادیه ویدئو رسانه ایران باشند و باید به هنگام توزیع محصولات کارت شناسایی صادره از اتحادیه را به جایگاه ها و بازرسان این طرح ارائه دهند.

3-برای تمام فروشگاههای عرضه محصولات نمایش خانگی،کارت نمایندگی مجاز عرضه نمایش خانگی به همراه استکر صادر می شود و موسسات ویدئو رسانه و شبکه های پخش فقط مجاز هستند به جایگاه های دارای هویت و کارت نمایندگی،محصول ارائه کنند./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار