رييس ديوان عالي كشورخواستار شد؛

دولت حل معضل آلودگي هواي تهران را جزءاولويت كاري خود قرار دهد

رييس ديوان عالي كشور حل معضل آلودگي هواي تهران را يكي از وظائف مهم دولت دانست و گفت:اين آلودگي هوا باعث بروز بيماري ها و مشكلات فراواني شده كه اين بر اثر عمل خودمان اتفاق افتاده و ما بدست خودمان ، خودما ن را تحت فشار مي گذاريم.هواي پاك و آب سالم متعلق به همه مردم اعم از دارا و ندار است و دولت بايد به اين مساله اهتمام ويژه داشته باشد .


به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبر نگاران به نقل از روابط عمومي ديوان عالي كشور، دراين نشست آيت الله محسني گركاني رئيس هيات عمومي ديوان عالي كشور با نقل روايتي از امير المومنين(ع) در كتاب شيخ صدوق ، گفت:حضرت علي (ع) به دوستان و شيعيانش سفارش فرموده اند كه : خودتان را از گناه حفظ كنيد كه همه گرفتاري هاي دنيوي و اخروي از گناه است.

وي در ادامه افزود :حضرت علي (ع) گناه را همانند تيري مي داند كه توسط شيطان به سمت انسان پرتاب مي شود و ما بايد پناهگاه مطمئني براي حفظ خود از اين تيرهاي شياطين داشته باشيم .
رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به آيه اي از قرآن تصريح كرد:هر چند خداوند از بسياري از گناهان انسانها مي گذرد اما وقتي ارتكاب به گناه از حد بگذرد اثر تكويني خو را مي گذارد و باعث مي شود خود بشر روزگار خود را سياه كند .

آيت الله گرگاني درادامه خاطرنشان كرد: خداوند تمام كاستي ها ، فتنه ها ، گراني ها ، معضلات اجتماعي و اقتصادي و فرهنگي را از ناحيه خود بشر مي داند چرا كه پروردگار هرگز نمي خواهد كه اين گرفتاريها براي انسان ها وجود داشته باشد و اين دستهاي ناپاك است كه اين ها را به وجود مي آورد .

رئيس ديوان عالي كشور گفت: بخش مهمي از گناهان كه دامان ما را مي گيرد و مصيبت هايي كه به انسان مي رسد در اثر ندانم كاري ها و عدم دقت در كارهاست كه بدون مشورت و سهل انگاري انجام مي گيرد و اثر تكويني كارهاي خود انسان است .

وي در ادامه با قرائت آيه اي ديگر از كلام خداوند تصريح كرد: بركات الهي شامل حال آنهايي مي شود كه در مسير فطرت توحيد و قوانين آفرينش گام بر مي دارند و هرگاه فاسد شوند زندگي آنها به فساد آلوده مي شود در حالي كه خداوند همه چيزاز جمله آب وهوا را پاك آفريده و در اختيار بشر قرار داده است ولي بشر با دست خود تمام پاكي ها را آلوده مي كند.

رييس ديوان عالي كشور اظهار داشت:اين هواي آلوده كلان شهرها بدست خود ما آلوده شده است ، دولت و ملت بايد دست به دست هم بدهند و هواي الوده كلان شهرها را برطرف كنند.

وي در ادامه تصريح كرد: متاسفانه اكثر خودروها بصورت تك سرنشين تردد مي كنند و مردم بايد در اين زمينه مراعات كنند البته دولت هم بايد وسايل حمل و نقل عمومي را گسترش دهد تا مردم مجبور به استفاده از خودرو هاي شخصي نباشند .

آيت الله گرگاني حل معضل آلودگي هواي تهران را يكي از وظائف مهم دولت دانست و گفت:اين آلودگي هوا باعث بروز بيماري ها و مشكلات فراواني شده كه اين بر اثر عمل خودمان اتفاق افتاده و ما بدست خودمان ، خودمان را تحت فشار مي گذاريم.هواي پاك و آب سالم متعلق به همه مردم اعم از دارا و ندار است و دولت بايد به اين مساله اهتمام ويژه داشته باشد .

رييس ديوان عالي كشور در پايان بيان كرد: مااز دولت انتظار داريم كه اين خواست عمومي مردم را در اولويت قرار دهند و به آن جامه عمل بپوشانند چرا كه وقتي بدن سالم شد عقل هم سالم و نشاط در جامعه حاكم مي شود .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار