افرادي که داراي چربي خون هستند گوشت قرمز را فقط 3 بار در هفته و به ميزان كم، مصرف كنند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ سعيده معاني، كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ بهتر است افراد به جاي طبخ غذا با روغن هاي جامد و کره حيواني و مارگارين از روغن هاي مايع خصوصاُ روغن زيتون و کانولا (کلزا) در برنامه غذايي خود استفاده كنند.

وي توصيه كرد: مصرف غذاهاي چرب و آغشته به روغن را کاهش دهيد و در پخت غذاهاي خانگي از حداقل روغن استفاده کنيد و به هيچ عنوان از روغن هاي جامد استفاده نكنيد.

اين كارشناس تغذيه افزود: لازم است افراد ميزان چربي خون خود به طور مرتب کنترل كرده و از سرخ کردن مواد غذايي خود داري کنند و حتي الامکان از غذاهاي آب پز، بخارپز و کبابي استفاده شود.

معاني تصريح كرد: قبل از پخت چربي هاي قابل رويت گوشت و مرغ را جدا كرده و قندهاي ساده مثل شكر، قند و شيريني را كمتر مصرف کنيد.

وي ادامه داد: مصرف ماهي به دليل داشتن چربي مفيد امگا 3 به صورت دو بار در هفته توصيه مي شود و مصرف ميگو به دليل داشتن مقداري کلسترول به صورت مداوم توصيه نمي شود همچنين مصرف مواد غذايي حيواني که داراي کلسترل بالا مي باشند مانند مغز گوسفند، جگر مرغ، كليه و قلب گوسفند را بايد محدود کرد.

به گفته كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، افراد مي توانند با انجام آزمايش خون دوره اي ميزان کلسترل خون خود را کنترل کرده و از ميزان کلسترول بد و کلسترول خوب خود آگاه شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار