دانشنامه پزشكي//

با سیر به جنگ سرماخوردگی بروید

سیر در طب سنتی به عنوان یک داروی ضد باکتری معرفی شده و در درمان انواع بیماری ها به ویژه سرماخوردگی کاربرد دارد.

به گزارش سرویس علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سیر حاوی گوگرد ، ید ، سیلیس و مهمتر از همه یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی است و مصرف این گیاه بدن انسان را در برابر بیماری ها و عدم تعادل غدد و اغلب اختلالات دیگر را حفظ می کند و از آنجا که ترشح غده معده را تحریک می کند و قابلیت تحرک جدار آن را فعالیت می بخشد یک ماده اشتها آور و در عین حال کمک کننده هضم به شمار می رود.

بنا به این گزارش همانطور که در طب سنتی معمول است سیر برای کشتن ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر است و قرن ها به عنوان داروی سرماخوردگی در طب سنتی در سرتاسر جهان تجویز می شده و در روسیه نیز آن را پنی سیلین روسی می نامیدند و صدها آزمایش نشان داده که سیر از گیاهان ضد باکتری و ضد ویروس نیرومند است و در هنگام سرماخوردگی توصیه شده که چند حبه سیر خام در اولین آغاز علائم سرماخوردگی خورده شود.

 

گفتنی است : يكى از عللى كه معده نتواند سير را بطور هميشگى مصرف و تحمل نمايد آن باشد كه آنرا بخوبى نجويده و كاملا با بزاق ممزجش نكرده اند يا آنكه مخاط دستگاه گوارش زياد تحريك يا خراشيده شده است . در حالت اول بايستى مراقبت نمود كه سير را در دهان بخوبى بجوند و با آب دهان ممزوج و مخلوط سازند و در حالت دوم ، قبل از غذا كمى آب و يك قاشق مربا خورى از مواد پانسمان كننده معده ميل كنند. واقعا جاى بسى تاسف است كه انسان خود را از خوردن سير محروم كند زيرا مى توان يقين حاصل كرد كه سير كليه ترشحات رسوبى انگلى (بلورهاى اسيد اوريك و غيره ) مبتلايان به تصلب شرائين را حل كرده است.
سير قلب را به كار واداشته و خون را تصفيه نموده و در نتيجه جريان خون را تسهيل مى نمايد. فشار خون را پائين برده به سر حد عادى مى رساند. كسانيكه داراى فشار خون عادى يا كمى پائين تر از معمول هستند نبايستى از اين لحاظ بيمى به خود راه دهند زيرا آنچه مسلم است آن است كه سير همه چيز را به حال تعادل برمى گرداند. اگر داروى پائين آورنده فشار خون براى كسى كه داراى فشار خون پائين است خطرناك واقع مى شود سير بالعكس داراى چنين اثر نامطلوبى نبوده بلكه اثر بهبود بخشنده و مطلوبى بر روى چنين افراد بر جاى مى گذارد.
فراموش نكنيم كه سير دفع كننده قوى كرم روده است كه بعضى اوقات مى توان با سير گردنبندى ساخته يا آنرا در كيسه كوچكى ريخته به گردن كودك بياويزيم تا انگلها از بدن او فرار كنند و اين همان كارى است كه در ازمنه قديم در بعضى نواحى انجام مى دادند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار