داروهای لاغری تبلیغاتی حاوی ماده فعال کانابینوئیدها هستند

انواع سایت های اینترنتی بدون کنترل انواع و اقسام داروها و مکمل های لاغری را تبلیغ می کنند که شامل مواد فعال به نام کانابینوئیدها هستند که همان ماده فعال موجود در حشیش است.

دکتر نیاز محمدزاده هنرور، متخصص تغذیه با بیان اینکه افزایش وزن در طی مدت زمانی طولانی ایجاد می شود که کاهش آن در کوتاه مدت غیر ممکن است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: در اکثر تبلیغات اینترنتی از جملات فریبنده ای مانند صددرصد گیاهی و بدون عوارض استفاده می شود که کاملاً کذب بوده و در عین حال مواد گیاهی که در قرص های لاغری استفاده می شوند عصاره گیری شده و با غلظت های بالاتری وارد بدن فرد مصرف کننده می شوند.

وی تأکید کرد: اخیراً چند نمونه بستری شدن افراد مصرف کننده از این نوع داروهای لاغری را در بیمارستان ها داشتیم که دچار عارضه های آرتیمی قلبی و نارسایی های کبدی شده اند.

این متخصص تغذیه هشدار داد: مصرف این نوع مکمل ها و داروهای وابستگی های شدید هم بوجود می آورد به طوری که فرد تمایل دارد هر ماه به صورت روتین از آنها استفاده کند و به دنبال آن مشکلات روحی و روانی نیز برای فرد به وجود می آید که نگران کننده است.

وی در پایان یادآور شد: هیچ قرص و مکمل جایگزینی برای یک رژیم غذایی مناسب وجود ندارد و برای کاهش یا افزایش وزن باید از نظر پزشک متخصص تغذیه استفاده کرد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
دروغ خیلی خوبه همش مکافاته