اجسادي كه از گودال‌های دفن زباله آمريكا سر درآورد !

پنتاگون اعتراف كرد كه در يك اقدام غير انساني، بقایای اجساد بعضی از قربانیان حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ را در گودال های دفن زباله ريخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، بر اساس گزارش روز سه شنبه پنتاگون، بقایای 11 کشته شده حملات این روز که قابل شناسایی نبوده، برای تدفین به یک کارفرمای خصوصی سپرده شده بود.

پیمانکار پس از سوزاندن این بقایا، خاکستر آن را به گودال دفن زباله سپرده است.

پنتاگون براي توجيه اينكار خود گفته است، این بقایا مربوط به بخش هایی از بدن کشته شدگان در ساختمان وزارت دفاع آمریکا و محل سقوط یکی از هواپیماهای ربوده شده در پنسیلوانیا بود كه بر اساس بررسی های انجام شده، به حدی آسیب دیده بود که قابل شناسایی نبود.

بر اساس گزارش رسمی پنتاگون، انتقال خاکستر بقایای ناشناس به گودال دفن زباله بلافاصله پس از حملات یازدهم سپتامبر آغاز شد.

این گزارش پس از بازرسی از عملکرد نحوه پذیرش و ترخیص بقایای کشته شدگان نظامی آمریکا در پایگاه دوور پورت( جايي كه اجساد همه نظامیان آمریکایی که خارج از این کشور کشته می شوند، به آنجا فرستاده می شود) منتشر شده است.

به تازگی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که بعضی از بقایای کشته شدگان نظامی در این پایگاه سوزانده شده و خاکستر آن به گودال دفن زباله منتقل شده است. این کار تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشته است.

لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا براي توجيه اين اقدام گفت که این تحقیقات نشان می دهد که فرماندهی و نظارت در پایگاه دوور پورت دچار ضعف هایی بوده است. او در بیانیه ای به خانواده های نظامیان تضمین داد تا با بقایای نظامیان کشته شده با احترام برخورد شود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار