گرگان/

وجود مدیران ضعیف کار مبارزه با فساد را سخت کرده است

قدسیه آبشناس یکی از کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، عصر دیروز در مناظره انتخاباتی که با حضور دو کاندیدا در دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد گفت : قوانین ما در خصوص مبارزه با فساد وآقازدگی پر وپیمان است وقوه قضاییه نیز مکفی است اما ضعف ما در این بخش وجود مجریان ضعیف است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛وی با بیان این که مسلم است که ما با آقازادگی مخالف هستیم افزود : وجود مجریان ضعیف کار مبارزه با فساد را سخت و در مواردی با کندی مواجه می کنند .

وی با تایید طرح نظارت بر نمایندگان گفت : در هر نهادی که نظارت وجود نداشته باشد، زمینه فساد فراهم می شود.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه در بدو ورودش به جلسه فضا را احساسی کرده، گفت: احساس به عنوان یک زن جزو سرشت من است و نماینده ای که بتواند با احساسات تعامل ایجاد کند می تواند سهم خواهی کند وسمت وسوی رای را به نفع مردم سوق دهد.

وی با خودداری از وعده و وعید به مردم گفت : نماینده مردم باید اختیارات خود را بداند ودر همان حوزه اختیارات انجام وظیفه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق 4 سال پیش در قوم سیستانیان منطقه افزود : عنوان کسی که متعلق به قوم سیستان است، نگاهم همیشه فرا قومیتی بوده ودر دوره قبل نیز به دلیل مصلحت اندیشی و اینکه دو کاندیدای سیستانی حاضر برای مجلس بودیم انصراف دادم اما این بار دوستان ما که قرار بود کاندیدا نشوند، خلف وعده کردند.

احمد طاطار یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا نیز در آغاز این مناظره در خصوص برنامه هایش گفت: شش کارگروه اصلی از جمله کارگروه اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و فرهنگی تعریف کرده ایم و برای هر کدام برنامه داریم.

وی افزود : هدف مشترک همه کاندیداها خدمت به مردم و باز کردن گرهی از مشکلات است ولی هرکس وارد مجلس شود وظیفه است از اوحمایت کنیم.

وی اولویت اصلی خود ار کارهای عمرانی واقتصادی عنوان کرد و گفت : نمود این کارها در جامعه بیشتر است و هدف من بالا بردن شان و منزلت انسانی جامعه و رسیدگی به امورات مردم در همه زمینه ها است.

وی سئوال از رئیس جمهور را در زمان لازم حق نماینده مجلس دانست و افزود: من کاندیدای مستقل هستم و کمیسیون مورد علاقه من در مجلس آموزش و تحقیقات است.

این کاندیدای حوزه گرگان وآق قلا گفت: در زمینه فرهنگی در استان کاستیهای بسیار داریم که وحدت بیشتر بین اقوام و قومیت ها مهمترین کار من در حوزه فرهنگی است.

طاطار حضور حداکثری در انتخابات و ایجاد بسترهای مناسب در جامعه را از علل مهم برای حضور درعرصه انتخابات ذکر کرد.

وی وضعیت کشاورزان را بعد از هدفمندی یارانه ها رضایتمند ندانست و افزود: برای بهتر شدن وضعیت کشاورزان و تطابق با قانون هدفمندی باید چاره ای اندیشید.

این کاندیدا درباره جریان انحرافی افزود: جریان انحرافی جریانی است که پیش آمده و در حال خزیدن رو به جلو است و کاندیداها خصوصا در شهرستانها باید نسبت به این جریان حساس بوده وغفلتا در این جریان نیفتند.

وی در خصوص فساد اقتصادی گفت: فساد اقتصادی اخیر چشم و گوش خیلی ها را باز کرد و بهانه ای شد برای اینکه خانه تکانی اساسی در این زمینه صورت گیرد.

قرار بود این مناظره انتخاباتی با حضور قدسیه آبشناس، اسماعیل اسلامی، عیسی امامی احمد طاطار و نقی طبرسا برگزار شود که تنها دو نامزد در این مناظره شرکت کردند.

25 نامزد در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا برای کسب دو کرسی خانه ملت رقابت دارند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.